11/14/2011

Segítség, kötök!

Már régóta foglalkoztat, hogy igazán megtanuljak kötni. A sima fordított viszonylag jól megy. Mintát olvasni nem tudok, és a vágyam, hogy kardigánokat és gyönyörű csipke kendőket kössek. Szombaton egy bombasztifikációs kötős-horgolós-xszemes találkozón voltam, ahol Zsuzsi megtanított mintát olvasni. Nagy köszi neki ezért :-)  Vasárnap rögtön készítettem is kétféle csipkemintát:
Minta innen.
A kötés bal fele azért nem látszik, mert a szemek elfogytak, aztán a visszafelé sorban szaporítottam :-( Szerintetek hogyan veszíthettem el a szemeket? Elszámoltam? Vagy csak leestek és észre sem vettem?

Minta innen.

Szerintetek miért lett asszimetrikus? Valami tudat alatti bajom van a bal oldallal :-P

Most ismét a Meandering Vines Shawl mintáját próbálgatom kékből. Mát két mintaegységet haladtam, és minden szem megven minden sorban :-) Yupp!

17 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik, bármi is legyen benne a hiba, ha egyáltalán van. Csak így tovább. :)

    VálaszTörlés
  2. Dejó!! Szóval jó volt ez a tali, tanultál hasznosakat :) Én nem, de majd legközelebb :D

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus vagy, hogy ennyi mindent megtanulsz!!! Varrsz, kötsz, horgolsz...:o)
    "bombasztifikációs " :o))) ez nagyon tetszik ♥!!!

    VálaszTörlés
  4. Én meg szoktam számolni, hány szemnek kell lennie. Az első kép olyan, mintha aszimmetrikus lenne a minta. :)
    Én amúgy soronként is írogatom, hogy éppen hol tartok, és azóta stimmelnek a sorok is. Illetve: ha hibázok, vissza tudom keresni.

    VálaszTörlés
  5. Ha kicseréled a képet egy olyanra, amin jól látszik a bal széle is, megmondom. ;-D

    A rozsdabarna darabnál a minta okozza. Melyik részét számoltad el, a 2. ismétlést, vagy a 3-at? Vagy van egy kezdő rész, amit nem kell ismételni? Ebben az esetben akár még a minta is rossz lehet.

    Az átláthatatlan minták esetében vonalzóval szoktam követni a sorokat. Az bevált. Emellett érdemes a sorokat is számlálni, ehhez egy segédszálat használok, jól elütő színnel. Vagy tízesével jelölök, vagy mintaismétlődésenként, ha kisebb mint tíz az ismétlendő sorok száma. Kombinálhatod is, de akkor javaslok két jelölő színt is!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Lányok! Nina, a fele királyságom odaadnám, ha úgy tudnék horgolni és xszemezni, mint Te! A fonalaidat meg sem merem említeni, annyira gyönyörűek! Timi, van egy ref. lelkész ismerősöm (Böttger Anti és 5 lánya van :-)), ő szervezett falumissziót, és tőle hallottam ezt a szót. Azóta én is használom, mert nagyon tetszik nekem is! Bea arra jöttem rá, hogy mivel nagyon kell koncentrálnom a kötésre, akkor vesznek el a sorokban a szemek, ha elfáradok! A jegyzetelésre nem gondoltam, de ha komoly munkába kezdek, mindenképp így csinálom majd! Köszönöm!
    Zsófi, majd lefotózom holnap (ha lesz fény) a rózsaszín bal szélét is. A rozsda barnát megkötöttem többször is, és mindig ilyen lett...:-( Nem hiszem, hogy a mintával van a gond...bár titkon reménykedem ebben a lehetőségben :-P

    VálaszTörlés
  7. Ügyes vagy! És bátor, hogy csipkével kezdesz.....én már kötöttem pár darab ezt-azt, de még eszembe se jutott, hogy csipkét kössek :p, mondjuk nem is tudnám, hogy mihez

    VálaszTörlés
  8. a rozsdabarnához: szerintem jól csináltad, a minta eleve asszimetriku. jól kezdted el, szerintem nem hagytál ki semmit. ezt a 16 szemet kell ismételgetni, aztán a sor legvégén az utolsó ráhajtás után kötni egy simát. a baj az lehet, hogy csak az első kilenc-tíz sort ismételted. tehát vízszintesen 16 szemből áll a mintaegység, ezt ismételtem 16-szor +a szélszemek= így lett a sál összesen 263 szem. függőlegesen 39 sort kell kötni a minta szerint. szerintem a rózsaszínnel sincs semmi baj, a mintából adódik, hogy ilyen cakkos a két széle, és nem azért, mert fogyasztottál. persze, látnom kellene a bal oldalát is :)
    szerintem nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  9. szerintem az előbbi hozzászólásomban túl sokszor ismételtem a szerintem szót :) szerintetek is? :D

    VálaszTörlés
  10. Szerintem tök jók. :) A hibák meg elmúlnak (szerintem). A szemek számolása hasznos lehet. Örülök, hogy belevágtál! Még mindig nagyon ajánlom a barkás kötősulit. Ott abszolút jó leírások vannak, fotókkal, videókkal. Próbáld ki!

    VálaszTörlés
  11. Na ebben nem tudok tanácsot adni...csak ámulok és bámulok a sok ügyes kezű asszonyon, ahogy nézem a blogokat...most nem is sorolok fel neveket! Sztem nagyon ügyes vagy,innen már csak a fantázia szab határt, hogy mi lesz belőle!

    VálaszTörlés
  12. Orsolya, GumiPók olyan gyönyörű stólát készített, hogy ha azt meglátod, rögtön elkezded Te is a csipke kötést :-) MrsYarnart nagyon köszönöm s segítséget! Eszembe sem jutott, hogy csak a minta felét kötöttem le...na még egyszer neki futok! Sajnos a Barkás videókon nem tudok eligazodni! A horgoló sulijuk nagyon érthető, gondolom a kötő iskola is, a hiba az én készülékemben van...:-(

    VálaszTörlés
  13. Elhiszem, hogy GumiPók gyönyörűt kötött, mert a blogon is láttam, de én nem tudnék használni egy stólát...csipkéből meg semmiképp sem, egyenlőre örülök, ha utolérem magam, megkötöm a babatakarót és a gyerkeknek ezt-azt...én inkább pulcsit vagy kardigánt szeretnék. Cs szerint túl földhözragadt vagyok, Apukám mindig azt mondta olyan vagyok, mint ő, csak a praktikus dolgokat szeretem :)

    VálaszTörlés
  14. Tiltakoznom kell! :) A stóla nem csak arra szolgál, hogy vállra terítse az ember, kiválóan alkalmas arra is, hogy nyakba tekerve hordjuk. Ráadásul az enyém tiszta gyapjú, ezért nagyon jó meleg! Tehát praktikus téli viselet főleg az olyan fázósoknak, mint én. Egyébként vékony, légies csipkéket én sem kötnék, pontosan azért, mert szerintem sem praktikus, kiöltözni meg ritkán szoktam. Sajnos.

    VálaszTörlés
  15. A horgolt poncsót annyira megszerettem, hogy ki kell jelentsem, minden olyan ruhadarab(stóla, kendő, poncsó) ami a hátat és a mellkast melegíti, de a kart szabadon hagyja, nem úri huncutság, hanem praktikus darab! GumiPók stólája olyan vastagságú, mi tavasszal és ősszel átmeneti kabát helyett tökéletes! Orsolya, mondom, hogy szeretnéd, csak bátrabbnak kell lenned :-)

    VálaszTörlés
  16. Rendben, rendben :). A gyapjú hozzám is közel áll, szeretném ha lenne gyapjúsálam..., de mostanában a praktikus azt fedi, hogy legyen egyáltalán mit felvenniük a gyerekeknek (most pl. meleg nadrághiány van a nagyoknál, így az a köv. lépés)...aztán majd jöhetek én...vmikor a sor végén :), akkor majd kérek Tőletek segítséget!!!

    VálaszTörlés
  17. huha, ezek nagyon jól néznek ki... ügyes vagy, nagyon

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!