11/28/2011

Péladképeim

Nagy hajtóerő az, amit Tőlük kaptam. Már akkor tudtam, hogy a gondolkodásom, hozzáállásom, jellemem ...  meghatározói, amikor tanítottak. Olyan hősei az életemnek, akik nem inflálódtak el, nem cserélném le őket senkiért, és nem találtam náluk jobbat, különbet. A nagyszerűségük abban rejlik, amellett hogy mindannyian Krisztust követők, sokoldalúak, józanok, hitelesek és hétköznapiak. Nekik köszönhetem, hogy az vagyok, ami és aki.
 Kép a Parókia portálról.
 
Németh Pál református lelipásztor volt rám a legnagyobb hatással, aki a református identitásomat megszilárdította, a hitvallásaink szeretetét, a logikus gondolkodásmódot megtanította. Leírhatatlanul szerettem az óráit (Hitvallást és Etikát tanított), nem csak azért mert hihetetlenül jó előadó (amikor lankadt a  figyelmünk, akkor a témához kapcsolódóan sztorizott saját éltéből), élmény volt hallgatni, humorral fűszerezett fejtegetéseit. Tőle tanultam meg, hogyan lehet minden áron, minden körülmények között ragaszkodni református módon Krisztushoz: ő,  a vastagnyakú ultra-ortodox kálvinista :-P, arabot tanít a Külkeren és Raj Tamás személyes barátja (többször volt a kis lakás-zsinagógában Raj Tamással, sőt a rabbi otthonában is töltött ünnepeket- ezek is az óraközbeni történetekből derültek ki)
Amikor tanítottam, igyekeztem hasonlóan tanítani a gyerekeket, ahogyan ő tanított minket: megláttatni velük az összefüggéseket a Bibliai történetek között, hogyan lehet református módon dicsérni az Urat. 

Gondolatait olvashatjátok Kálvin és koráról 1., Kálvin és kora 2., Öntudatos iszlám, önfeladó Európa?, Melyikünk megkerülhetetlen? témákban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény számít!