11/10/2011

Fürge ujjak

A szép blogokat nézegetve kaptam kedvet a horgoláshoz. Az alapokat az internetről és könyvekből tanultam meg. Tavaly tavasszal találkoztam Adéllal, tőle hallottam, hogy az egy ráhajtásos pálcával gyakorlatilag mindent meg lehet horgolni :-) A jó hírem az, csupán 2 dolgot kell megtanulni:a  láncszemsort és az egyráhajtásos pálcákat, utána csak türelem kell és lelkesedés. 
Láncszemsor készítése és (minden más :-) horgolása magyar nyelven Barkáéknál található. Horgolós leckékért katt ide. 
Barkáék horgolósulijában minden benne van, amire szükséges a sálak, sapkák, poncsók, blokkok, bababtakarók... elkészítéséhez. 
Alapszabály: amíg nem megy szuperprofin a horgolás, addig a díszítéssel (gyöngy, hímzés...) lehet és a színekkel lehet játszani! 
Nagyon fontos szabály ez is: bontani nem szégyen, még a legnagyobbak is szoktak bontani. Akár többször is! Az elején azt hitem, hogy rajtam kívül senki sem ront-bont. De bizony igen! És ha szépet akarsz, akkor bizony van amikor szinte az egészet vissza kell bontani (rémisztően hangzik, de ez az igazság) :-)

Angolul tudóknak és vizuális tipusoknak ezt ajánlom :-)
Az egy ráhajtásos pálca (angolul: double crochet stitch) bemutatása videón-ezek nagyon didaktikusak :-) Katt ide, ide és ide.
Ha az egyráhajtásos pálcát jól begyakorolod, akkor simán el tudod készíteni Annás poncsóját :-) Nagyon klassz leírást készített. Simán meg lehet horgolni, nem szabad kétségbe esni, ha elsőre nem érted! Menet közben sokmindent megértesz, csak bízz magadban! Annásnak szuper leírásai vannak, ha szétnézel a blogján, magad is gyönyörködhetsz bennük! 

Kör horgolásához ez a videó nagyon hasznos!
Barkáéknál ugyanez képeben (és blokknak meghorgolva).
Ha egy kicsit tovább szaporítasz, majd utána fogyasztasz ( e kettő megtanulása kb 5 perc!) akkor már tudsz sapkát is horgolni :-) 
Amikor már belejöttem a horgolásba, akkor szerettem volna valami szépet horgolni, de nem voltak könyveim, újságjaim, így a google-ban keresgettem, és akkor találtam meg egy csomó horgolós újságot a neten. Nagy igazság, ami nincs rajta a világhűlón, az nem is léteik :-)


Szeretem nézegetni Mrs Yarnart, BarkaGabiSzinre szín, Wondrlanding blogokat. Sokszor abban gyönyörködöm, hogy egy-egy szín, forma... egymás mellett milyen gyönyörű, vagy egy-egy kicsi ötlet mennyire nagyszerű tud lenni. Gondolom, mindennkinek megvannak a személyes kendvencei.

Nagyon sok segítséget kaptam a Kötős-horgolós fészbukos csoporttól.

És még valami, talán ti is észrevettétek, szeretem az újrahasznosítást...sokszor vásárolok turkálóban fonalat (Bp-en van olyan turi az Astóriánál, ahol 1000 Ft/kg a fonal), így ha nagyobb darabot szeretnék horgolni, akkor is olcsón kijön az anyagköltség. 

5 megjegyzés:

  1. Én is köszönöm! Már csak rá kellene magam szánnom...:o)

    VálaszTörlés
  2. bárcsak lenne felénk is fonalturi! belevetném magam, lehet, hogy órák múlva kerülnék csak elő. igazad van, rövidpálcákkal, egyráhajtásos pálcákkal rengeteg holmit el lehet készíteni. amiket én eddig horgoltam - kendőket, sapkákat - mind így készültek. én is köszönöm a linkeket!

    VálaszTörlés
  3. Én mondtam, hogy a Zsuzsa profin össze szedi!!! KÖSZI!!!! :))♥
    Most már csak egy kis időt küldjél fénypostával---lécccciiiii!!!!

    VálaszTörlés
  4. Húúú, igazi kincsesbánya ez a bejegyzésed! Köszi! :)

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!