11/07/2011

Hit, határozottség, hűség


„Vigyázzatok, álljatok meg a hitben, legyetek férfiak, legyetek erősek. Minden dolgotok szeretetben menjen végbe!” (1Kor 16,13-14) 

Ezzel fejezi be Pál az egyik legszebb, legszerteágazóbb témájú levelét. Olyan, mint egy lelki hamburger. A két kenyeres rész között van a tartalom, finom a saláta és a szósz is, de az eledel magva maga a hús. A férfiasság és az erő. Mert nagyon lényeges pontjára tapint rá életünknek. Ezért valóságos biztatás egy levél végén. Megállni a hitben! A bátorítás a hitünk és lényegünk legmélyének szól. Legyetek férfiak, legyetek erősek! Legyen bennetek hit, határozottság, hűség, és emellett mindent összefog az Istentől való szeretet. Az erő, és a határozottság éppen akkor lesz bibliai értelemben is eredményes és teljes, ha a dolgaink szeretetben mennek végbe. Errefelé lehet tendálni.

Teljes cikk itt olvasható.
Kép innen.

7 megjegyzés:

  1. Igen, nagyon igaz a cikk, de ne fejtsük el, hogy nekünk nőknek ebben óriási felelősségünk és részünk van. Különösen az édesanyáknak és ezzel magamat is kell figyelmeztetnem, napról napra, mint 4 gyermek közül 3 fiúval megáldott édesanyát, hogy tudatosan férfiassá neveljem, neveljük (természetesen az édesapjukkal közösen), a fiaink.

    VálaszTörlés
  2. Biztosan mi is hibásak vagyunk, de ne felejtsük el,hogy nem olyan régen elképzelhetetlen volt, hogy egy nő egyedül éljen vagy ne adj Isten, egyedül neveljen gyereket-gyerekeket!!!Ma felkapja vki arra a fejét, hogy egy nő egyedül neveli a gyerekét? Az a nő bizony férfi is kell legyen: pl. amikor szétesik a gyerek fiókja, vagy ki kell cserélni egy villanykörtét, vagy fát behordani, vagy az ágyást felásni. Nem lehet nem férfi....mert az élet nem állhat meg. De nem kell egyedül nevelni, ha a férfi reggeltől estig dolgozik...hányszor, de hányszor hordtam előre télen a fát a hóban egyedül, mert a férjem éjjel jött haza-pedig volt, hogy éjfélkor állt neki ő előre cipelni és pedig leliismeret furdalással telve feküdtem az ágyban-hiszen végül is este Én is megcsinálhattam volna-hát másnap megcsináltam. Ez van. Igaza van Pálnak, de azt gondolom, hogy ma, 2011-ben egyszerűen a nők többségének nincs választási lehetősége.
    Abban nyílván van, hogy ki adja át a helyét a buszon vagy a metrón, de sajnos egy csomó mindenben nincs-meg kell csinálni és pont.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon nehéz ez, mert pl én 10 éves voltam amikor az Apukám meghalt, aki nagyon határozott és igazi, családjáért élő ffi volt (pl ősszel halt meg, és mi tavasszal csodálkoztunk, jé, nő a fű /kb derékig ért, mire rájöttünk, nekünk kell levágni/-addig sosem láttunk ilyet, mert mindig hajnalban kelt, télen hogy melegre keljünk, nyáron, füvet nyírjon, kapáljon). Anyukám olyan nehezen vette az akadályokat, hogy 11 évesen felnőtt lettem, nekem kellett sok mindenben döntenem. És igen, nem rohadok meg út szélén, ha defektes lesz a kocsim, mert ki tudom cserélni a kereket...stb., viszont cserébe a nőiességem, vezethetőségem, naivitásom... ki sem alakulhatott. Az a nehéz, hogy a világ amiben élnünk kell, bűn alá van rekesztve, és keményen kell dolgozni mindenen, hogy az szent, Isten rendje szerint való legyen. Jó, ha keresztény családban nőhetnek fel gyerekek, ahol látnak ffi és női modellt, vannak náluk kisebbek, gyengébbek, akiket segíteni lehet...Nagyon nehéz megállni a mindennapokban...de nem lehetetlen :-)

    VálaszTörlés
  4. Bizony nehéz megállni.....igazad van, Zsuzsa!
    De valóban meg lehet állni, ha az ember odafigyel Istenre és engedelmeskedik Neki.
    Bárcsak nekem is minden golgom szeretetben menne végbe...

    (Találtam neked valamit....bár nem témához kapcsolódik, de azért elküldöm :o)) :
    http://www.mycountrynest.org/2011/11/le-mie-renne-giocattolo.html

    VálaszTörlés
  5. Timi, köszönöm :-) Olasz is, rénszarvas is...egészen nekem való blog :-) Múltkor a kollégáim vicceltek, hogy az olaszban van olyan szó, hogy rénszarvas és jávorszarvas? Van bizony: renna és alce.

    VálaszTörlés
  6. nehéz, de nem lehetetlen... ez a lényeg!

    VálaszTörlés
  7. Igazatok van, én nem is ezekre céloztam, mint felelősség....de van számtalan dolog, amiben lehet őket segíteni, másképp nevelni. Csak egy példa, amit sokan rossznak gondolnak: a verekedés. És igen, hajlamosak vagyunk túl korán gátat szabni neki, de egy könyvben olvastam, hogy a fiúknak egyszerűen kell, hogy verekedjenek, persze bizonyos határok között. Ne értsetek félre, remélem, aki olvassa, érti miről beszélek, hosszabban nem idézném a könyvet..de higgyétek el, nem vadállatokat akar nevelni, csak normális férfiakat a fiúkból (James Dobson: Fiúk nevelése).

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!