12/17/2014

Győztessé válni



"Mielőtt elszenvedtük volna a vereséget, azt gondoltuk, ha ez megtörténik, akkor jobb nekünk meghalni, mint élni. Egy, a jogi egyetemen tanító hölgy ismerősöm mesélte, hogy az egyik előadásán lecsúszott róla a szoknya. Nagy plénum előtt. Ezek olyan pillanatok, amikor az ember azt kívánja, bárcsak nyelné el a föld! De mivel ő egy kifejezetten rátermett pedagógus, magára nézett, és azt mondta: "De jól áll rajtam a cicanadrág!" Ugyanis tél volt, és a szoknya alatt cicagatyát viselt. Ha előre elképzeli ezt a helyzetet, úgy érezte volna, hogy ebben megsemmisül, belehal a szégyenbe. És megélte, és nem halt bele. Ez egy óriási élmény! Rájövünk, hogy van élet a ciki után is. Miközben valaki bennünk megalázódik és vereséget szenved, aközben mi magunk elkezdünk erősödni, és rájövünk, hogy csak egy részünk az a valaki, aki veszített. Mi magunk a veszteség ellenére győztessé válhatunk." (Pál Ferenc, A szorongástól az önbecsülésig című könyvéből)

2 megjegyzés:

  1. Hű!!!! Na,én vagyok az,aki az ilyen helyzetekben megsemmisül-még-.Megrendeltem a könyvet,egyre kiváncsibb vagyok rá.:)

    VálaszTörlés
  2. Hú, ezt a könyvet meg KELL vennem!
    Köszi!

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!