7/05/2013

Vasárnapi piknik

Nagy Ikea fun vagyok, amióta megjártam Svédországot. Szeretek az Ikeában nézelődni, vásárolni, enni, inni, beszélgetni, ötleteket gyűjteni.... Holnap is megyek, textileket nézni, rendezőket vásárolni... és persze, ha már ott vagyok, akkor meg is ebédelek majd :-) Gondolom, mindannyian ismeritek a svéd húsgolyót, aki még nem evett svéd húsgolyót, azoknak itt a receptje, hogy meg tudja kóstolni :-) Kevés dologról (főleg ételről) mondom, hogy jobb, mint a magyar... erről viszont határozottan állítom, a svéd húsgolyónál finomabbat még nem ettem. Ti szeretitek a svéd húsgolyót? Szoktatok enni az Ikeában?

 kép az Ikea oldaláról, recept innen
Hozzávalók:
500g darált marhahús vagy sertéshús
1 csésze zsemlemorzsa
1,5 csésze tej
1.5 teáskanál só
1,5 teáskanál őrölt fekete bors
1.5 teáskanál szegfűbors (opcionális)
1 tojás
2 evőkanál apróra vágott hagyma (ez lehet pirított, de lehet nyers is)
 
Sütéshez
25 g vaj vagy margarin

Barna mártás:
2 evőkanál liszt 
0,5 dl tejszín
1 csésze tej
3 csésze feketeribizli lé (szörp és víz hígítva)
1 db húsleves kocka
1 teáskanál szójaszósz


Tálaláskor vörösáfonya dzsemet teszünk a húsgolyók mellé.

Keverjük össze zsemlemorzsát és a tejet egy tálban, hagyjuk állni legalább 10 percig, hogy a zsemlemorzsa megduzzadjon. Sózzuk és adjuk hozzá a darált húst és alaposan keverjük össze, majd addjuk hozzá a paprikát, a tojást, a hagymát, és keverjük össze alaposan (nem szabad hosszú ideig gyúrni, mert akkor a hús bekeményedhet).
Vizezett kézzel egyforma gombócokat formázunk, amiket vizes vágódeszkára teszünk.
Kevés vajban, 3-5 perc alatt süssük aranybarnára a húsgolyókat.
Egy egy serpenyőben habverővel elkeverjük a lisztet a tejszínnel és egy pici tejjel, majd az összes tejet hozzáadjuk a tejszínes-lisztes masszához. Utána ráöntünk 3 csésze forró vizet  is, ezutánt mindent beleteszünk a szószos edénybe és forrás után kb 3 percig főzzük.

3 megjegyzés:

  1. Hogy én eddig milyen éhes voltam..., és most még éhesebb lettem! Merénylet!

    Receptet köszi!

    VálaszTörlés
  2. Én ma szendvicset ebédelek, nem lelkesít különösen, ezért nem is vagyok éhes...na, de holnap, tuti az leszek :-D

    VálaszTörlés
  3. Még soha nem kóstoltam... nem vagyok egy IKEA-fan, így enni sem ettem még ott soha... ezek után lehet, hogy valamikor kipróbálom :)

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!