7/12/2013

Szöszölős

Régóta szerettem volna meggymag párnát készíteni, idén tudatosan gyűjtöttem a meggymagokat. A neten szerint 2-3 napra sós vízbe kell áztatni a magokat, majd kb 20 percig főzni és kész is. Na kérem, nekem nem ez a tapasztalatom....kb 3x áztattam be és főztem ki a magokat, de még mindig volt rajtuk gyümölcshús... ezért a héten ismét beáztattam az összes magot, és egyesével, konyharuha segítségével áttöröltem mindet. Egy 15*15 cm-es párna lesz belőle, kb 4 órát tisztogattam a magokat. Nagypárnát nem készítek meggymagból :-D

Hurrá érik a sárgabarck! Saláta a vasárnapi ebéd mellé:

Hozzávalók 2 főre:
6 kajszibarack
nagy maroknyi zsenge spenót - friss és ropogós (én sima madársalátával szoktam készíteni)
marcipán
metélthagyma
csípős chili paprika (kihagyom)
ecet (málna vagy bor-, esetleg sherry ecet)
olívaolaj

Szép hétvégét mindenkinek!

5 megjegyzés:

  1. Tavaly én is megszenvedtem, de már tudom, hogy működik! Nekem a főzés utáni dörzsölés nagyon bejött. Itt írtam róla: http://szinreszin.blogspot.hu/2012/07/magozaskor-eltettem-minden.html

    VálaszTörlés
  2. Névtelen7/12/2013

    ez a saláta...nagyon bejönne nekem is, finomnak tűnik és különlegesnek:)

    VálaszTörlés
  3. Meggymag párnát már én is próbáltam, ugyanúgy jártam, mint Te, de nekem nem volt ekkora türelmem, kidobtam az egészet :(
    Vettem sárgabarackot ma :)))

    VálaszTörlés
  4. én a meggymagot a mikróba dobom épp annyi vízzel, hogy ellepje, forr egy kicsit, és patyolat fehéren veszem ki, komolyan...jó, volt, hogy elbambultam, és szétpattogtak a magok, de figyelve működik (ja és evéskor kevés húst hagyni rajra, az is beválik:))))

    VálaszTörlés
  5. A meggymagra nemrég hallottam, hogy nagyon-nagyon sós vízben (nagy fazékhoz 2 kg só) kell főzni. Akkor jó lesz. Mikró nincs nálam (nem szeretem), de nagy valószínűséggel az a leggyorsabb verzió!

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!