7/30/2013

Mosogató tabletta

Mosogató tabletta
100 gramm szódabikarbóna
50 gramm mosogatógépbe valós só (nem konyhasó)
12 gramm borkősav (citromsav)
Ezt a három alapanyagot jól összekeverni, beletenni egy üres befőttesüvegbe. Használat előtt egy nagykanálnyit tenni a mosogatógép azon helyére, ahová a tabletta kellene. Öblítő helyett pedig 20%-os ecet lehet használni, mert attól lesz szép fényes a pohár. 
Minden alapanyag bioboltokban megtalálható. 

Ti szoktatok mosószereket készíteni házilag?  

Update: 


Zuhanykabin tisztító
300 ml vizet 
300 ml háztartási ecetet keverjünk össze, majd forraljuk fel
oldjunk fel benne egy teáskanál sót 
Töltsük szórófejes flakonba, és fújjuk a tisztítani kívánt felületre!

Lefolyódugulások elhárítása
Szórjunk szódabikarbónát a lefolyónyílásokhoz, öntsünk rá egy kis ecetet, majd hagyjuk hatni 30 percig.

Általános, mindenre jó tisztító:
Körülbelül 4-5 dl vízben oldjunk fel 2 evőkanál citromsavat, nem kell felforralni. Ha szeretnénk, adjunk hozzá néhány csepp illóolajat.
 
A 3 házi tisztítószer receptjét itt olvastam.

5 megjegyzés:

  1. Eddig még nem... de lehet, ezt kipróbálom! :)
    Bár vízkőoldó helyett régen ecettel dolgozom... :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk Gizike mosogat, vagyis én :)

    Öblítőt én már évek óta nem használok mosásnál sem.

    VálaszTörlés
  3. Névtelen7/30/2013

    De jó, köszönöm a "receptet".

    Igen én magam készítem a mosószeremet. Bevált.
    Viszont öblítőt használok, sőt a mosószerbe is teszek, hogy illata legyen. De majd veszek természetes illóolajat és azt használom a házi mosógélbe

    VálaszTörlés
  4. Azon szoktunk nevetni a barátnőmmel, hogy olyan vagyok, mint az apuka a Bazi nagy görög lagziban, ott az apuka mindenre a Vindexet használja, én pedig szinte mindent ecettel tisztítok :-) A mosáshoz nem használok én sem öblítőt, igyekszem a szabad levegőn szárítani a ruháimat, és vasalással puhítom azt, amit kell.
    Patrícia, a mosószappant lereszelős mosószert használod?
    Tündérviola: az unokatestvéremék az 1. automata mosógépüket Mancinak hívták. Unokanővérem bírónő, és a bíróságon (80-as évek közepén kb) valahogy szóba került, hogy mennyire utálnak mosni. Unokatestvérem tudatlanul rávágta, nálunk a Manci szokott mosni hetente 2-3 almalommal. Sokáig azt hitték, bejárónőt tartanak...Akkor derült ki, hogy a Manci nem ember, amikor a mosógép elromlott, és szerelőt kerestek :-D

    VálaszTörlés
  5. én régóta(és sok mindenre) használok ecetet: vízkőoldó, néha a kávéfőzőgépet is átfőzöm ecetes vízzel, utána persze tiszta vízzel is. de szeretem a csempét, mosdókagylót, stb ecetes vízzel letörölni. ablakot sem csodaszerekkel, hanem ecetes vízzel és újságpapírral takarítok. a szőnyegekre is jó az ecetes víz, ha a szőnyeg nem túl szennyezett, ráadásul felfrissíti, élénkíti a színét.engem nem zavar az ecetszag, gyerekkorom óta a tisztaságot és a befőzéseket juttatja eszembe. van egyébként citromsav is itthon. amúgy nem vagyok valami híres bio-öko háziasszony. szeretnék majd valami házilag készült mosószert is kipróbálni. amúgy sem vagyok oda a csilivili csodaszerekért van egy jól bevált (nagyon olcsó) mosószer, amihez ragaszkodom, mert szerintem a drága szerek nem jobbak semennyivel az olcsóbbaknál, legfeljebb többet költenek reklámra :)
    mostanában nehéz igazi békebeli mosószappanhoz hozzájutni, pedig imádtam a vele mosott, napon száradt ruhák illatát!

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!