10/26/2010

Kanalas orvosság

Gyerekkoromban olyan sokat voltam beteg, kis túlzással állíthatom, 1 éves koromig többet voltam kórházban, mint otthon. Utána csak kisebb betegségeim voltak, de azok folyamatosan, ezért Ruttkai doktornéni gyakori vendég volt nálunk, és annyi szurit kaptam, hogy szinte szitává lőtte a fenekemet. Azért adott szurit, mert az biztos belémkerül és hat a betegségre. Sokat könyörögtem neki, hogy beveszem a gyógyszert, csak tűt ne lássak többet. 3-4 éves forma voltam, amikor először kaptam gyógyszert szuri helyett, gondolom emlékeztek akkoriban minden gyógyszer filiszteus méretű volt, akár 5 felé is el kellett törni, hogy le tudjam nyelni. A kanalas orvosság annyira borzasztó ízű volt, hogy családi programnak is beillet, ahogy a konyhaasztal körül kergettek, mire sikerült valakinek lefognia, hogy beadják az orvosságot.
Tavaly láttam Sárosdi Virág blogjában ezt a kanalas orvosságot. Tavaly elkészítettem, és amikor egykicsit kapart a torkom, vagy úgy éreztem, hogy meghűltem, bevettem1 evőkanálnyit, és minden bajom elmúlt. Idén is készítettem már, de tettem bele 2 szegfűszeget és egy pici fahéjat is.

Ez az alaprecept: 
20 deka cukrot karamellizálok, hozzáadok fél üveg mézet, nagyjából három deci vízzel felfőzöm, és elzárom alatta a lángot. Ebbe a forró szirupba beleteszek friss kakukkfüvel jól megtömött teatojást, egy egész éjszakán át benne hagyom, majd leszűröm, üvegbe töltöm és a hűtőbe teszem.

Aztán meg ne halljam, hogy köhögtök!

9 megjegyzés:

  1. Én is kipróbáltam ezt a receptet, nálunk nem vált be. (Igaz, én szárított kakukkfüvet tettem bele, nem is tudom, hol lehet frisset venni, ha az embernek nincsen kertje.)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Én vettem cserepes orvosi kakukkfüvet (mert Orsolyától tudom, hogy többféle is létezik belőle). Szívesen adok egy főzetnyit, ha van kedved kipróbálni még egyszer.

    VálaszTörlés
  3. Kedves tőled, Zsuzsa, most is épp köhögök...

    VálaszTörlés
  4. Nem szűnt meg Virág blogja !!! :)
    http://gyereketeto.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  5. Eszter!Ha köhögsz, szívesen adok abból a kanalasból, amit hétvégén csináltam!
    Orsolya! A régi posztokat nem vitte az új blogra. Legalábbis én nem találtam meg... :-(

    VálaszTörlés
  6. Lehet, de a kakukkfüves fent van, igaz forte változat :)
    http://gyereketeto.blogspot.com/2010/09/kakukkfuves-szirupforte-valtozat.html

    VálaszTörlés
  7. Köszi! Javítom is :-)

    VálaszTörlés
  8. Zsuzsa, jól el vagyok maradva, csak most jutottam ide a kedves felajánlásodhoz: a köhögésen azóta szerencsésen átvergődtem, de szerzek mindenképpen orvosi kakukkfüvet, s még egy próba azzal, köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Eszter! Anyukámnak is adtam a kanalasból neki is bevált. Arra jöttem rá, hogy az alsó légúti megbetegedésekre jó ez a kanalas... Orvosi kakukkfüvet én a Kertészeti Egyetem őszi vásárán találtam...

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!