10/05/2010

Elronthatatlan

Így jellemezte Orsolya azt a tortát, aminek a receptjét a nagymamájától örökölte, nagyon egyszerű elkészíteni, viszont nagyon-nagyon finom. Mivel nem szeretek bajlódni a sütéssel, és szeretek tutira menni, így nagyon megörültem ennek a receptnek:

2 tojást alaposan kikeverünk 1,5 bögre cukorral, 1 csomag sütőporral, egy fél bögre kakaóval (rendes, cukrozatlan kakaópor), kis sóval, fél bögre olajjal és felváltva 1,5 bögre lisztet és 1 bögre tejet belekeverünk. Alaposan kikeverjük, kivajazott, lisztezett formában, kicsit előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Szerintem jó picit lassabban sütni (azaz nem 180 fokon, hanem 160-170 körül, a gázsütőn, ha jól emlékszem 5-6-os fokozat), nem nagyon hirtelen.
Ha kihűlt ribiszkelekvárral (én legutóbb áfonyával csináltam, de volt már epres, barackos, meggyes változat is, szóval mindegy) megkenjük. Csokoládémázzal bevonjuk, szikkasztjuk. Írom a csokimázat, szerintem jobb, mintha rendes csokival vonod be, mert ez puha lesz, de jó csokis és ez is irtó egyszerű, csak kell neki kis idő míg szikkad.
Csokimáz: 2 csapott evőkanál kakaót 3 evőkanál porcukorral és kevés (tényleg minimális) vízzel összekeverünk és nagyon sűrűre befőzzük. Még melegen beleteszünk kb. 3 dkg vajat/margarint és ha az is beleolvadt a tésztára öntjük.



Az őszi lekvárbőség egyik könnyen elkészíthető édessége ez a torta, ami nem csak egyszerű, és finom, de a szállítást igen jól bírja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény számít!