5/24/2013

Sajt üvegben

Nagyon szeretem a pácolt sajtokat, annyira nyári hangulata van kibontani egy üveggel. Átlagosan egy hét pácolás tesz jót neki, akkorra már jól összeérnek az ízek. Az üveg lezárása előtt nagyon fontos a levegőbuborékokat kirázogatni, aztán adjuk meg neki az időt, amíg az olaj elvégzi a dolgát: a sajtból és a fűszerekből egy nagyon kellemes elegyet képez.
Milyen sajtot lehet pácolni?
feta, és más fehér sajtok
juhsajt (gomolya)
camembert vagy más lágy sajtok
keményebb kéksajtok
grillezni való sajtok
(trapistát nem érdemes...) 

Az elkészítése nagyon egyszerű: 
A sajtot felkockázom, a paradicsomot mérettől függően félbe/negyedbe vágom. A zöldfűszereket nem túl finomra aprítom. Belerakosgatom egy zárható üvegbe, közé szórom a zöldfűszereket, fokhagymát, oliva bogyót... is, és felöntöm extra szűz olívaolajjal.
Általában nagyobb mennyiséget készítek egyszerre, mert friss bagettel, vagy pirítóssal ipari mennyiséget meg tudunk enni belőle.

3 megjegyzés:

  1. Hogy ez mekkora ötlet! És milyen finom lehet...! Ezt nem ismertem, köszönöm szépen!
    Szép hétvégét Neked! :)

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon szeretem! Az oliva olajat kenyérre paradicsomra csepegtetni számomra igazán nyári érzés :-)

    VálaszTörlés
  3. Kipróbáljuk! Az emberem (ahogy te szoktad volt mondani :) ) kapott laktóztablettát és működik, nem allergizál vele, ha tejeset eszik/iszik, így most már bátrabb vagyok a konyhában.

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!