5/28/2010

Népnevelés?

Leszögezem, nem nézek tehetségkutatókat, átverő show-kat. Nem olvasok bulvár-magazinokat, pletyka lapokat sem. Nem szeretek kárörvendeni, másokat kinevetni (még akkor sem, ha ismeretlenek).
Az egyik (keresztény?) ismerősöm a fészbukon megosztja a "vicces" Megasztár5 videókat (Bikicsunáj, Csöri-csöri-csip-csip...). Persze Bibliai Igékkel is megindokolja, hogy ez által a gyöngyszemek által hogyan  szeretné elgondolkodtatni az ismerőseit, azaz a közjó érdekében, hogyan formálja az ízlésünket. Néha, elvesztem a fonalat a videó-népnevelés-Biblia vonatkozások tekintetében, de a hiba biztosan az én készülékemben van. Egyik ilyen videójánál, hozzászóltam és a hozzászólók között egy valaki volt, aki hasonlóan vélekedett, mint én. Nem tagadom, rosszul esett, hogy a végén még engem húztak le, kritizáltak meg, csak mert más a véleményem, mint nekik, mert nem szeretek kárörvendeni, sőt egyenesen rosszul vagyok egy-egy ilyen dal láttán. 
Ma olvastam ezt az írás, ami azért is jó, mert legalább még 1 valaki ugyanazt gondolja, mint én :-)
"A bikicsunáj nem vicces. Pont. Az elején egy kicsit jó volt, de azért akkor sem nagyon. Nem fogom fel miért lett Magyarország nemzetközileg elismert attribútuma az egész, miért címlapsztori, mi ez a fene nagy hype, miért készülnek erről pólók? Miért jelent meg a "Bikicsunáj nyelvvizsga"? Én napokig nem is tudtam mi ez, és direkt vártam, hogy passzívan kiderüljön, bár sejtettem, hogy valami celebes dolog van benne, és nem egy magyar fejlesztésű fúziós technológia kapott ilyen fedőnevet, de azért már kezd sok lenni, és irigylem mások nem létező ingerküszöbét.
Igazából azt tartom főleg szánalmasnak, hogy a fél ország ezen röhög, közben ha el kéne mondania, vagy csak helyesen felolvasnia az eredeti szöveget, netán csinálni róla egy magyar fordítást (esetleg csak 1 mondatban összefoglalni a lényeget) a legtöbben néznének mint hal a szatyorban. Egyébként ez érdekes kérdés, mert az angolul beszélő magyarokat (azaz a hungolul megszólalókat) kábé olyan könnyű azonosítani 10000 emberből mint egy kínai/japán próbálkozót. Nem javít a helyzeten az sem, hogy nálunk divat csesztetni a rossz kiejtést is, és meg sem mernek szólalni az emberek, mert félnek, hogy kinevetik őket, pedig a kritizáló fél sem beszél szebben egy britt négyévesnél akkor sem ha meggebed..."
Vélemény innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény számít!