12/12/2011

Üvegbe zárt csoda

Teleként a párologtatóba mindig teszek néhány csepp illóolajat. Sokáig csak a citromfű olajat használtam, majd sorra próbáltam ki más illatokat is. Nyilvánvaló, minden illóolajnak megvan a saját illata és élettani hatása, de amikor magamon tapasztaltam ezt, nagyon csodálkoztam. Sokszor azt érzem csak, pozitívan befolyásolják a lelki egyensúlyomat és a közérzetemet. Semmi nagy dolgot nem tulajdonítok neki, csak egyszerűen szeretem a különböző illatokat :-)
Az örök favorit a teafaolaj: Frissíti és fertőtleníti a levegőt párologtatás közben.
Idei nagy kedvencem a levendula olaj: Görcsoldó, fájdalomcsillapító, antiszeptikus, nyugtató (különösen a szívidegekre hat).  Engem pedig a nyári Tihanyra emlékeztet :-)
A neten kutatva ezekre bukkantam: 
A depressziós a tünetek enyhítésére a következő illóolajok alkalmazhatók: bazsalikom, citrom, citromfű, geránium, jázmin, kamilla, levendula, muskotályzsálya, szantálfa, ilang-ilang.
Migrén: borsmenta, levendula, kamilla
Fejfájás: levendula, borsmenta, bazsalikom, majoránna, eukaliptusz
Álmatlanság: majoránna, levendula, kamilla, narancsvirág
Étvágytalanság: fahéj, ánizskapor, kamilla, bergamott, borsmenta
Kimerültség: rozmaring, fekete bors, citrom, bergamott, borsmenta
Magasvérnyomás: levendula, majoránna, ilang-ilang, kamilla, narancsvirág, rózsa
Izomfeszülés: levendula, rozmaring, zsálya, kamilla
Szapora szívverés: ilang-ilang, kamilla, narancsvirág, levendula
Magas andrenalin szint: levendula, majoránna, kamilla
Idegesség: citrom, narancsvirág, kamilla, pacsuli, szantál, benzoin, mandarin
Mentális fáradtság: bazsalikom, borsmenta, bergamott
Szorongás: mézfű, zsálya, rózsafa, narancsvirág, pacsuli
Depresszió: jázmin, bergamott, zsálya, szantál
Szomorúság: rózsa, rózsafa, mézfű, levendula

4 megjegyzés:

  1. Szerinted ezek teában is működnének?
    Milyen finom illat lehet nálad...:o)! Köszi a tippeket!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem az olajokat nem lehet meginni, bármennyire tiszták is. Persze a borsmenta, levendula, kamilla virágaiból lehet teát főzni...Nagyon jó volt belépni a lakásba ma,intenzív levendula illat fogadott :-)

    VálaszTörlés
  3. Nálam az abszolút favorit a levendula! És ahogy néztem a szuperül összeszedett (el is mentettem magamnak) listádat, hogy melyik olaj mire jó, azt kellett észrevennem, hogy a levendula elég gyakran szerepelt. van narancsos-levendulás keverékem is, az is nagyon jó-ajánlom mindenkinek!

    VálaszTörlés
  4. Fróni, a levendulára és a teafaolajra kerestem rá, a többi illóolajjal még csak barátkozom...A narancsos-levendulás nagyon izgalmasan hangzik...

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!