2/09/2011

Tiramisú

 A héten nagyot ünnepeltünk azokkal a kollégáimmal, akikkel együtt ebédelünk. Négyen vagyunk, Ivánnak és nekem januárban van a szülinapunk, Zsolti leállamvizsgázott, Annának pedig februárban van a szülinapja. Volt gyümölcstorta, tejszínhab, jókedv és kacagás...


Anna gyümölcstortája

én tiramisú-t készítettem, nagy sikere volt (mint mindig). Zsolti kérte a receptet, ha már begépeltem ide is bemásolom :-)

Eredeti recept
Én úgy tudom, hogy ezt eredetileg szoptatós anyáknak készítették, mert rengeteg benne az energia (tirami sú=vegyél fel engem, emelj fel engem). Tehát az eredeti receptben nincs alkohol!
500 gramm mascarpone
3 egész tojás (külön felverve a fehérje és a sárgája)
6 ek cukor
pici só
keserű kávé
sötét kakaópor
Savoiardi babapiskóta (Olaszországban ez a tiramisu piskótája, nálunk lehet kapni pl a G-Robyban, de más piskótákkal is nagyon finom...)

Én ezt a változatot nem szeretem a nyers tojás miatt, meg a mascarpone is túl nehéz. Egy olasz pincértől tanultam ezt a receptet:



1 csomag főzős vaníliás pudingpor, de csak 2-3 ek cukor mert a tejszínhab is cukrozott (tegnap Gála volt, ami hidegen készíthető)
1 csomag vaníliáscukor
pici reszelt citromhéj
ízlés szerint felvert  tejszínhab (én a Hullala-t szeretem, és abból a fél litereset hozzá szoktam tenni a pudinghoz, de tegnap sima cukrozatlan 3 dl tejszínhabot tettünk bele)
keserű kávé
sötét kakaópor
Savoiardi (tegnap Manner volt)

Ha a kávé helyett narancslébe forgatod a babpiskótát karácsonyi desszert lesz belőle.

Egyébként ez a tejszínes vaníliapudingos krém egyfajta bázis-krém olaszországban, pl. ha a piskótát sütsz és a tésztájába teszel citromlevet és citromhéjat, plusz a krémbe reszelt citomhéjat...citromtorta lesz belőle. Az is nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény számít!