8/06/2012

Birtokos eset 2.

Az áprilisban elvetett magocskák már jócskán teremnek :-) A paradicsomok igen zamatosak, pont olyanok, amihez elég egy kis oliva /tökmag olaj, és remek saláta van belőle :-) És eszméletlen jó érzés, hogy a vacsorához /főzéshez a paradicsomot-paprikát magam szedem le!
 
 
 
És a végére a hét kedvence:
Tavaly ősz végén tettem vízbe 2 leander ágacskát, tavaszra mindkettő szép nagy gyökeret növesztett. A palántákkal együtt május környékén cserépbe tettem, és azzal a bio-tápoldatos vízzel locsolom, mint a  paradicsomokat. Hihetetlen, de virágbimbók vannak a növényemen :-)

9 megjegyzés:

  1. Nincs is jobb, mint a saját magad termesztett zöldség, teljesen más az íze, az illata.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És ezek herloom fajták, tehát nincsenek módosítva (pl. hogy jól bírják a szállítást), és ettől aztán tényleg nagyon-nagyon!!! Az érzés, amit "szüretkor" érzek, leírhatatlan és megfizethetetlen :-)

      Törlés
  2. Úristen, de imádnám!!! Ez mind a tied??? Szuper vagy!!!! Majd jövőre kérek szaktanácsot!!! Leander nekem még SOSE gyökerezett ki.... :((
    Hajrááá

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam rá, hogy elhívlak magamhoz, mert te még sosem voltál nálam, illetve gondoltam, hogy ehetnénk egy jó kis paradicsom salátát! Leanderben kezdő vagyok, mert nekem sem gyökerezett ki mind (amit Olaszországból hoztak nekem az nem), ezeket pedig csak simán vízbe tettem és kigyökereztek. Gondolom nem megfelelő időben vágták la az ágakat!

      Törlés
  3. Tényleg jó a termés! Úgy látom, itt fizikailag igaz az ige: Ki mint vet, úgy arat... :) Ügyes vagy!
    Nagyon szeretem a leandert. Vetettem a céghez is :)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyes vagy! Szépek a növényeid! Nem csodálom, hogy irigykedett a szomszédasszony. :-)

    VálaszTörlés
  5. nagyon klassz,
    a leanderedért még külön megdícsérlek:)))
    nekem a tavaly vízbe áztatottasm nem gyökerezett ki, pedig egy százasért adta egy öregember a piacon:(

    VálaszTörlés
  6. megkérdezhetem, hogy miért ragaszkodsz a szóellenőrzőhöz??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nem jelenik meg a szóellenőrzés! A blogger önálló életet él :-(
      Nyár végén, amikor elvirágzott a leander, ismerősöm kb. 15 cm-es hajtást vágott, alsó leveleit leszedtem, és fóliával körbetekert üvegbe tettem. A végét kicsit bevágtam, mert szerettem volna búzamagot tenni bele, hogy jobban tudjon gyökerezni. Hivatalosan egy-két hét alatt kifejleszti gyökereit, de nekem kb 6 hét alatt lettek elég erős gyökerek. Novemberben nem mertem földbe ültetni, ezért a vizet cseréltem az üvegben és így telet át a gyökeres leanderem. Tavasszal ültettem cserépbe. Amit Olaszországból hoztak nekem az sajnos nem gyökerezett ki (mert még virágzott, amikor levágták), olyat nagyon szeretnék, majd beizzítom az olasz kapcsolataimat :-)

      Törlés

Minden vélemény számít!