1/05/2012

Krumplileves a lélek mérlegén

Nagymamám, aki a Partiumban született, de nagyon fiatalon, egy családi tragédia miatt (férjhez adták) átkerült a Viharsarokba. Anyukám felkerült Gödöllőre, a menzán ettünk, elszoktunk az alföldi ízektől. Néha, amikor anyukám a gyerekkor-ízére vágyott, mindig ilyen levest főzött. Többször hallottam ezt a mondatot, amikor anyukám testvérei eljöttek hozzánk: "olyan krumplilevest főzzél, amilyet szegény anyám főzött"! Én is, ha az otthon melegére vágyom, mindig ezt a krumpli levest főzőm.
 
A megmosott és szabálytalanra (nem kockára, nem egyformára...úgy vágom, ahogy jön) vágott krumplit felteszem főni. Mellé dobok egy fej hagymát (megpucolva, egészben), 3-4 babérlevelet, sót és lángolt kolbászt (egészben). Addig főzöm, amíg a krumpli megpuhul, majd tejes vagy tejfölös habarással besűrítem. Ha kihűlt, teszek bele egy pici ecetet. (Anyukám így csinálta a zöldbab és a fejtettbab levest is.) Tartalmas, laktató leves, ezért mi utána mindig palacsintát eszünk.

2 literes lábosban főztem a levest, az összes hozzávalót meg kellett vennem (krumpli, tejföl, hagyma, babérlevél, kolbász) max. 1000 Ft-ba került (a kolbász fele a hűtőben várja a sorát).

Most almás-mákos palacsintát készítettem, update és tejes kiőrlésű graham lisztből. Egy nagyobb almát lereszeltem, megpároltam, mézzel és fahéjjal ízesítettem, tettem bele egy kis vanília esszenciát és rátettem a mákot. Picit főztem a mákot az almás töltelékkel. Ezzel töltöttem meg a palacsintákat.  

5 megjegyzés:

  1. Nálunk is nagy kedvenc a krumplileves :o)!!!
    Hasonlóan csinálom, mint te, csak a hagymát felaprírva teszem bele...
    A palacsinta nagyon jól néz ki :o)!

    VálaszTörlés
  2. Én a főzelékek alá szoktam felaprítani a hagymát, leves alá eddig nem jutott eszembe. Akkor majd kipróbálom így is!A palacsinta nagy kedvenc, sokat sütök. Ez kissé a rétesre hasonlított a töltelék miatt...

    VálaszTörlés
  3. Amikor anyukám eljön hozzánk, ezt a menüt kérem. Az én két nagy kedvencem. Mindig, minden körülményben meg tudom és tudnám enni :)

    VálaszTörlés
  4. Mennyiért lehet Nálad befizetni menzára? :)))

    Nem vagyok egy nagy húsimádó (nem vagyok vega sem), az ilyen kajákért odavagyok!

    Én a krumpilevest tárkonyosan készítem, mert a kisfiam úgy szereti: krumpli kockára vágva, sárgarépa karikára:pici zsíron megpárolom, teszek rá egy csomó szárított tárkonyt (szerencsére egész télre be tudtam spájzolni a kertből) és víz. Főddögéljen...persze só, bors és egy fél leveskocka is mehet bele(erőlevest szoktam). A végén híg tejfeles habarás. Mmmm..nyámi! :D

    A palacsintád fenomenális lehet!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó lenne, ha valakivel tudnék közösen menzázni, mert az egyedül létnek másik nagy hátránya, hogy mindent unásig eszek...Sajnos fénypostával nem tudunk egymásnak küldeni menüt...:-D

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!