1/19/2012

Sajnálom

Ma este megnéztem a Love story-t (film). A középiskola éveiben ez a film volt a kedvencem, viharos szerelmi életemnek megnyugvást adott ez a történet, és ez a mondat: "Ha az ember szeret valakit, akkor semmi szükség arra a szóra: "sajnálom". Ma már nem tartom igaznak ezt a mondatot, mert őszintén kimondani sajnálom, nem csupán udvarias formula egy kellemetlen szó/tett miatt, aminek a tudatára ébredtem. Az őszintén kimondott bocsánatkérésben benne van az a bizonyosság: rosszat tettem, megbántottalak a szavaimmal, megértem a fájdalmad. Ma inkább azt szeretném, ha a kapcsolataimnak a dinamikája ez lenne: Szeretlek. Megbántottalak. Sajnálom. Bocsáss meg. Köszönöm.
Szerintetek mi a nehezebb bocsánatot kérni, vagy megbocsátani? 

11 megjegyzés:

  1. bocsánatot kérni (őszintén), nekem messze sokkal nehezebb, mint megbocsátani.... megbocsátani a felső pozícióból kell, míg bocsánatot kérni nagyon mélyről...

    VálaszTörlés
  2. Lehet, hogy most megköveztek, de nekem megbocsátani a nehezebb. Ha valamiről tudom, hogy elrontottam, nem okoz problémát ezt kimondani, nem érzem megalázkodásnak :) de a megbocsátás... én sajnos "nem felejtek" - ebben még fejlődnöm kell!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nagyon-nagyon szeretek valakit, akkor egyszerűen megy a bocsánatkérés és a bocsánat adás is. Sajnos sokkal többen vannak, akiket nem szeretek olyan nagyon, tehát még mindkét téren van mit tanulnom... Onnan is jutott eszembe a téma, hogy a (keresztény)kollégám többször elmondja ebédnél, az esti mesét büntetésből törölték (6 és 2,5 évesek a gyerekeik). Sajnos csak a "patron dumáig" jut: "ha este rosszalkodnak (ől. nem mosnak fogat...) akkor azért büntetés jár. A gyerekek tuják, hogy megbocsátunk nekik, de nincs mese". Sajnos nem tudtam keresztülvinni a gondolatom nála, hogy az éjszaka milyen nehéz egy kisgyerek számára, ill. a szeretet sokkal nagyobb, mint a következetesség... mert mindenre ez volt a válasza: "a bűnért büntetés jár". Odáig nem jutottunk sajnos, hogy a harag ami bennem van, legelőször engem rombol; vétkezni szabad, haragudni nem (ne menjen le a nap a ti haragotokkal).

      Törlés
  3. Megbocsátani nehezebb Nekem. Mert magamban még évek múlva is előjönnek a rossz érzések...vagyis tudom, hogy még mindig nem bocsájtottam meg a szívem legmélyén...és ez elkeserítő. Mert a saját gyengeségemmel szembesülök minden egyes ilyen alkalommal.

    VálaszTörlés
  4. Mindkettő lehet nehéz...de ha belegondolok, hogy nekem mennyi mindent bocsátott meg Isten, akkor nem lehetek nem-megbocsátó másokkal szemben...

    VálaszTörlés
  5. Nekem mindegyik könnyen megy. Sajnos olyan vagyok, hogy mások hibáiért (vagy ha engem bántanak meg ) is én kérek bocsánatot. Nekem azt kell megtanulnom inkább, hogy nem kell mindenért, mindenkiért nekem bocsánatot kérnem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az önvédelem megtanulása sokunk nagy feladata. Én is tanulom, és nekem nagyon nehezen megy, de legalább próbálkozom :-)

      Törlés

Minden vélemény számít!