7/12/2011

Vidéki romantika

Amikor az 54 lakásos tömbházban laktam teljesen természetesnek vettem, hogy vannak furcsa szomszédaim, lévén "minden házban lakik egy bolond". Egy-egy kötekedő szomszédot úgy tudtam távol tartani magamtól, ha arra gondoltam, milyen jó is a mi kis vidéki házunk, a kicsi utcánk már-már falusi életközössége. Az utóbbi időben  rájöttem a kertesházas övezetnek is megvannak a maga bolondjai:

Szombat délelőtt 10 óra, kint épp a meleg-rekord dől meg (kb 35 fok van). Szembe szomszéd becsenget:
- Csak szólok, csukjátok már be az ajtót és az ablakot, meggyújtottam egy adag száraz gyallyat, fél óra múlva már le is ég.
- Gyuszi bácsi, hőségriadó és tűzgyújtási tilalom van ma!
- Igeeeeeen?! És ezt ki mondta?!

Péntek este anyukám panaszkodik, hogy fáj a feje. Gondolom, magas a vérnyomása.
- Anya mérjük meg a vérnyomásod!
- Jó.
- Kimegyek a vérnyomásmérőért, (de nem találom a helyén). Anya, hova tetted a vérnyomás mérőt?! Legalább15 perce keressük, most már nekem is szükségem van egy tablettára. Anya gondolkozz, hova tetted?!
- Ó, tényleg, Ági (a szomszéd) kölcsönkérte, mert nekik nincs.
Hívom telefonon Ágit, hogy hozza vissza a vérnyomásmérőt. Simán letagadja, hogy náluk lenne. Hétfő estére rejtélyes módon megkerült(hazakerült) a szerkezet.

Ági, aki nem csak a cseresznyénket és a meggyünket szedte le, és a vérnyomás mérőt is lazán elviszi, azt is kitalálta, hogy a kedves fia egész nyáron át meszeli majd a lakásunkat (nem, nem kastélyban lakunk, csak 100 nm). Persze előre összeget nem tudnak mondani, de már elvették a 20.000 Ft előleget. Megfenyegettem  szépen kértem a srácot, adja vissza a pénzt, és legyen szíves ne kezdjen hozzá a meszeléshez  ha egy légy nagyságú pacát látok a lakásban, feljelentem. Most mindenki néz értetlenül.

Azon gondolkodom,  Magyarországon (pl egy  tanyán) van-e nyugalom?! Vagy oda a fa- és szénatolvajok járnak?! Esetleg  a szomszéd tanya tulajdonosa beszántja a bekötőutat, amin az aszfaltos útig lehet eljutni?! 

Kép innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény számít!