1/29/2013

Bolhapiac

Svédországban jártam először bolhapiacon (loppisnak nevezik arrafelé), ott és akkor menthetetlenül elkapott a "gépszíj": a sok lom között bizony kincseket lehet találni, nem túl drágán. A göteborgi hangár szerű boltban volt minden, mint a zsámboki búcsúban :-) Bármeddig el tudnék ott nézelődni... Tavaly a barátnőm elvitt a Valtteri Bolhapiacra, olyan klassz és kulturált volt, ami csak álmaimban volt eddig, habozás nélkül megvettem 2 euróért 16 talpas feles üveg poharat, és 3 euróért egy ezüst fülbevalót. Jó vásárt csináltam :-) A finneknél nagy divatja van a bolhapiacozásnak, a barátnőm szerint nem is nagyon menő új dolgokat venni... környezettudatosan élnek... Egy jó bolhapiac igazi kincstár azoknak, akik környezettudatosságból használt tárgyakkal veszik magukat körül, vagy szeretik az egyedi darabokat, akiket megérint a múlt igényes tárgykultúrája, vagy alkotásra inspirálja őket. Én is közéjük tartozom. Pontosan ezért szeretnék itthon is bolhapiacozni, de Budapesten eszméletlenül drága ... Vasárnap istentisztelet után kimentem az Erzsébet térre, de megdöbbentem, a műanyag gomb darabja 100-200 Ft, találtam nagyon szép, de rozsdás falra szerelhető madárkás és szivecskés kulcstartókat (mindegyiken 2 kampó volt) darabja 2000 Ft-ért, a színes szódásüveg darabja 13.000 Ft-nál kezdődött... Szerintem ez irreálisan drága. Ti szoktatok bolhapiacozni? Ha igen, hova jártok?

2 megjegyzés:

  1. Mi magyarok még nagyon le vagyunk maradva a környezettudatosságtól. Itt ciki az ilyen dolog, a használt. Lenéznek, ha nem az új bútort nem a legjobb helyen veszed meg. Minket ez nem érdekel, mert tudjuk, hogy csak vendégek vagyunk itt e földön és nincsenek új bútoraink. Itt Debrecenben rendszeresen van jó bolhapiac, bár az árakkal nem vagyok tisztában, mert a férjem jár ki könyvekért. :) Én csak néha elkísérem. De riszájklingolunk! :) És szerintem ez igenis fontos!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Én nagy Bolhapiacos vagyok! Több mint húsz éve kacatolok Bolhapiacokon! Az Erzsébet téri valóban drága :( De, azért holnap is kimegyek, mert inspirációnak, lélekmelengetőnek megfelel. A Petőfi Csarnokban voltam ma is, sajnos sok új dolgot árusító ember jár oda is, de gyakran szép egyedi darab bújik meg az igénytelen tárgyak között. Aztán van még a Bakancsos utcai piac, az Rákoskeresztúron van, a Pesti úton kell menni.....és ott az egyik balra eső utca. Sajnos az nekem nagyon kiesik, de ott rengeteg filléres cucc van, szép dolgokat vettem a karácsonyi dekorációhoz! :))

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!