4/28/2013

Vasárnapi piknik

 
 
 
 
 Rákóczi Feri receptje
10 perc alatt összedobható csoda, epres, piskótás, vaníliás, amit mindenki imád. Vagy külön tálalod poharakba, vagy egy nagyobb tálba teszed az egész cuccost, és mindenki kanalaz belőle. Így szebb, úgy egyszerűbb.
A krém:
2.5 dl tejszín
2.5 dl tej
3 tojássárgája
8 dkg cukor (vagy nyírfacukor)
1 rúd vanília, ha nincs, vagy drága, akkor szükség esetén 1 zacskó vaníliáscukor
fél kiló eper
egy doboz babapiskóta

A tejet és a tejszínt a vanília kikapart magjaival és a rúddal együtt lassan gyöngyözteted 5 percig. Közben a tojássárgákat a cukorral habosra kevered. A forró tejes cuccból néhány evőkanállal átmersz a tojásokra és elkevered. Ez a hőkiegyenlítés, így nem lesz csomós a krém. Majd az egészet beleöntöd a forró tejebe. Még 3 percig rotyogtatod, sűrűn keverve. Lassú, nagy buborékok jönnek fel a felszínre, kész is. A piskótát összetöröd, az epret mosod, darabolod és az egészet szépen, rétegesen felhalmozod. Nálunk melegen is el szokott fogyni, ha van türelem, akkor egy éjszakára irány a hűtő!

5 megjegyzés:

  1. Jövök, jövök!!! Már csak egy finom habos cappucinót kérek hozzá... :)

    VálaszTörlés
  2. jaj, ma itt olyan hideg van, pedig úúúúúgy mennék én is...

    VálaszTörlés
  3. Jövök, jövök, hozom a kávét!!! Esetleg egy kis gesztenyepüré belefér még?

    VálaszTörlés
  4. kedvcsináló képek. mi majd ebéd után megyünk egy kis kirándulásra a körös-partra. amúgy az ebédhez kerestem egy könnyű desszertet, almás morzsasütit terveztem, de nem emlékeztem pontosan mennyi kell a cukorból-lisztből-margarinból. aztán amikor megtaláltam, gyorsan benéztem ide-oda. kár, hogy nem jöttem hamarabb, vittem volna a receptet, de sajnos, nincs itthon eper, a piacot meg lekéstem... de elkészítem hamarosan. köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  5. Hajni, itthon 32 fok volt a napon (árnyékban kb 27). Nekem ez azért már sok, én a 25 fokot szeretem:-)
    MrsYarnart: erre nem is gondoltam, hogy a vasárnapi desszertet nem vasárnap kellene közzétenni. Na, ezentúl okosabb leszek :-)
    Palkó, Tündérviola: cappucino, gesztenyepüré, bármikor bárhol :-)

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!