3/18/2012

Hova tart a világ?

Ha egy hosszú hétvégére induló fiatalokból álló csoport nem tud időben elindulni (utcán ácsorgunk), mert egy valakire várunk több, mint fél órát, majd 3 autónyi ember kb 15 percet tökölt, amíg sikerült beosztanunk ki kivel utazik. Ha a panzió ahol megszálltunk márciusban kikapcsolja a fűtést és értetlenül állnak amikor szólok nekik,  fázom. Ha egy konyhai dolgozó nem tud tükörtojást sütni illetve a tea is olajos. Ha térképpel és GPS-sel a kezünkben eltévedünk az erdőben is és a városban is. Ha értetlenül hallgatnak miközben a kapcsolatokról beszélve elmondom őszintén, legjobban az ölelés hiányzik, amelyben felszabadultan lélegzem, amelyben elveszítem magam, nem szex, hanem feloldódás, elengedés, amikor nem kell tudni semmit, nem kell tenni semmit, elég csak lenni. Ha nem tudjuk élvezni az életet, mindig csak rohanunk, mindenre sajnáljuk a pénzt?!

17 megjegyzés:

  1. Müller Péter: Öröm-könyvét fejeztem be nemrég... tán van megoldás, de mindezek a kérdések bennem is fájnak...

    VálaszTörlés
  2. Olyan szép helyen voltunk (Sopron) és annyira nehezen élveztük...Az Eszterházy Kastélyba a csoport fele nem jött be, mert soknak találta a 2000 Ft-os belépőt (vezetéssel) és csak 4en ettünk Eszterházy szeletet a Kastély cukrászdájában. Szerintem ilyen apró örömökből áll az életünk, és nem lenne szabad elmennünk ezek mellett, mert így az életünk elsuhan mellettünk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Okosabban kéne élni, annyit mondhatok.
      Nem az a bolond, ki megbámul egy csillagot.
      Gyere ki a zöldbe, menjünk együtt
      Holnap délután.
      Beleharapni a levegőbe óraszám." - ez jutott most eszembe :)
      Örömkönyv meg zseni!

      Törlés
    2. A pénz részét - sajnos - meg tudom érteni, mert én is nagyon spórolok, hogy a fontos dolgokra jusson. De ilyen helyzetekben úgy szoktam megoldani, hogy a kecske is jól lakjon, és a káposzta is megmaradjon - tehát marad az aranyközépút. :)
      Sopron gyönyörű hely. Sok-sok évvel ezelőtt rengetegszer jártam arra, és soha nem tudtam vele betelni. Már pár éve tervezem, hogy megyünk majd Palkóval is, de sajnos ez is pénzfüggő.
      De teljesen értem, miről beszélsz.
      Az ölelés rész tetszett, szívemből beszéltél.
      Az olajos tea meg a menzát idézte számomra.
      Lehet hogy kell egy kis idő, és már mosolyogni fogsz ezeken?! :)

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    4. Az a helyzet, hogy itt nem a spóroláson volt a hangsúly, mert az étteremben senki nem nézte az étlap jobb oldalát, legtöbben jó állásban, jó fizetéssel, egyedül élők voltunk. Inkább ez igénytelenség, érdektelenség volt. Sajnálom, hogy bizonyos dolgok mellett szótlanul elmegyünk (kifizetünk valamiért - pl. szállás- nem kevés pénzt, és ha a pénzünkért nem azt kapjuk, amit kellene, amit megígértek, amit megrendeltünk....akkor a szeretet nevében kussolunk. Képtelenek vagyunk időben elindulni, kimondani ha valamiben nem vagyunk jók, szégyennek tarjuk a segítség kérést...és mindenre van kegyes mázunk. Engem ez dühít. Jézus azt mondta, hogy nem ebből a világból valók vagyunk, de ebben a világban kell élnünk, helyt állnunk...mi pedig diplomákkal, nyelvvizsgákkal...rendelkezünk...és bizonyos helyzetekben úgy viselkedünk, mintha lógna a fejünk és csorogna a nyálunk. Ostobán engedjük, h becsapjanak és kihasználjanak minket. Mindig én vagyok a rossz zsaru :-P

      Törlés
  3. Igaz és mennyi apró öröm van még, amit nem soroltál fel és lassan már észre sem vesszük! Köztük sajnos én is, de a gyógyulás útján járok már!

    VálaszTörlés
  4. Sajnálom, hogy nem úgy telt a hétvégéd, ahogy szeretted volna...pedig olyan szépen sütött a nap!!!! Szuper idő volt, igazi tavasz! Azt hittem először, hogy Nadát látogattad meg...:o)

    VálaszTörlés
  5. szerintem nem megfelelő társasággal kirándultál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elvileg ez a hétközi Biblia-köröm :-P Valóban, egyikünknek menni kell :-D

      Törlés
  6. Ezt azért nem gondoltam volna, mármint hogy ez a csapat a Bibliakör tagjai. Leesett az állam, és így már akkor értem az egészet. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap este Virággal beszéltünk telefonon, és kérdezte, miért esik ez az egész olyan rosszul nekem? Hosszasan gondolkodtam, tényleg, miért is fáj nekem ha más igénytelen, nem tudja érvényesíteni az akaratát, ha buta az élet dolgaihoz....? Talán azért, mert egyedül lehetetlen kereszténynek lenni. És vagy keresek másik közösséget (gyülekezeti turizmusnak hívom az ilyet) vagy velük maradok és minden közös program remek alkalom, hogy gyakoroljam a türelmet, az alázatot, a szelídséget...vagy egyedül maradok teljesen, és elszigetelődök. És ha hozzáteszem, hogy a keresztyén pasik számomra idegesítően tökölősek, tutyi-miutyik és málészájúak..., felemás igában meg nem tudnék létezni, akkor emberileg nézve esélyem sincs arra, hogy összetalálkozzak egy karakán, életrevaló,két lábbal a földön álló ffival. Hát így...

      Törlés
    2. fróninak igaza van, mindannyiunkban van hiba. és annál nincsen rosszabb, mint ha egyededül van az ember. meg aztán lehet, sőt. kell is szeretni a másikat hibáival együtt is. egy tutyimutyi ember is hordozhat a tenyerén, úgy, hogy egész életedben királynőnek érezheted magad mellette, legfeljebb nem ő a vezérürü egy-egy kiránduláson :D

      Törlés
  7. :D Fel a fejjel Zsuzsa! Nem csak a Bibliakörben vannak ilyen emberek...ezen az alapon körözhetsz körbe-körbe! :)
    Álompasi nincs. Mindegyik elöl hagyja a gatyáját, a TV előtt kajál és végigtaccsog a sáros cipőjében a leghátsó szobáig...az Én férjem pl. szemmagasságban keresi a kulcsait állandóan. Halálra idegesít vele, hogy soha semmit nem talál meg és mindig mindent máshová rak le. Próbálom megszokni, de nem tudom! Ettől függetlenül szeretem és nem cserélném le egy másikra!!! :D
    Elfogadom a hibáival együtt, hisz magam is tele vagyok hibákkal.
    Sztem fogd fel úgy, hogy gyakorolnod kell a toleranciát és talán előbb-utóbb a példamutatásod rájuk ragad! Ne add fel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem az a baj, hogy a tökéleteset várom (nekem is rengeteg a hibám, csak amiről tudok, és amikről nem abból talán még több van....:-P), nincsenek illúzióim, nem kergetek álmokat...hanem van egy bizonyos tulajdonsága a ker. pasiknak, amikről lehet egyszer írok egy posztot. Mert ahogy gondolkodtam ezen a kommenten, bizony egy jókora írás kerekedne belőle :-D

      Törlés
    2. Zsuzsa, én értem az aggályaidat a ker. pasikkal kapcsolatban. Nem volt dolgom még nőként eggyel sem, de a környezetemben nagyon sok ilyen él és igazság szerint én sem nagyon vágynék arra, hogy őket abajgassam... Viszont nem kell ker. pasinak lenni ahhoz, hogy tutyimutyi legyen, ez is igaz...

      A barátnőm egy eredetileg nem hívő párt választott, de az eltelt évek alatt olyan finoman közeledtek a nézetek egymáshoz, hogy mostanra csodálatosan kiegészítik egymást és olyan jó látni, ahogyan a gyerekeiket normális, keresztény magyar embereknek nevelik.

      Kívánom, hogy a sok rossz tapasztalat ellenére találj hozzád illő társat! :)

      Törlés
  8. "Find a guy who calls you beautiful instead of hot, who calls you back when you hang up on him, who will lie under the stars and listen to your heartbeat, or will stay awake just to watch you sleep...wait for the boy who kisses your forehead, who wants to show you off to the world when you are in sweats, who holds your hand in front of his friends, who thinks you're just as pretty without makeup on. One who is constantly reminding you of how much he cares and how lucky he is to have you... The one who turns to his friends and says, "that's her". " ~ unknown ~ :o)))

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!