8/02/2011

Cukorborsó

Barátnőm születendő kisfiának horgoltam ezt a sapkát a Gerlepár fonalból (50% bambusz, 50% pamut). Mindent a végtelenségig egyszerűsítek, de ez még nekem is egyszerűnek tűnik. Mit gondoltok kell-e díszíteni? 
a) nem, egy újszülött mindenben gyönyörű és a sapka éke maga a baba lesz 
b) valami fiús (hajó, mackó, autó...kontúrja) hímzés jót tenne a sapkának 
c) veszett fejsze nyele ezt a sapkát fiúsítani, inkább díszítsem horgolt virággal, szalaggal... és adjam oda egy kislánynak
 
A minta a legegyszerűbb sapkaminta: hurokkal kezdtem, abba 12 kispálcát horgoltam, majd egyráhajtásos pálcákkal dolgoztam és a szokásos módon szaporítottam: mindegyik szembe, minden második szembe, minden harmadik szembe, majd horgoltam 3 sort szaporítás nélkül, de a sapka nem akart befordulni, ezért a következő sorban minden 11-12. szemet összehorgoltam (fogyasztottam), 3 sort horgoltam toovábbi fogyasztás nélkül, majd 2 sor fél ráhajtásos pálcával zártam a sapkát.
A sapka magassága 13,5 cm, és 41 cm körben.

2 megjegyzés:

  1. Én hagynám így, vagy fagombokkal díszíteném, csak az meg nyomhatja a buksit....a színe egyébként gönyörű és ha a kisfiú bőre meg csokibarna lesz (van rá esély, ugye???), akkor szuperul áll majd neki.
    Veszett fejsze nyelének semmiképp nem mondanám sok horgolt fiús darab van...nekem mondjuk minden horgolmány inkább lányos, de ez egyedi :)

    VálaszTörlés
  2. Már a fészbukon megszavazták a b) opciót... Gabi azt ajánlotta, hogy más színnek horgoljam a szélét és valami mintát hímezzek rá. Én a sötétbarnát választottam, most úgy néz ki, mint egy svéd puncsszelet (zöld marcipán és csokiba van mártva). Gabi mackót javasolt, de én egy jávorszarvast varrok rá.

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!