4/10/2012

Babaköszöntő ajándékok

Kedves barátaimnak március végén született meg első kislányuk (Hanna), ezt küldtem nekik ajándékba:
Horgolt blokkos babatakaró:
A mérete kb 80*90 cm, 56 db blokkot horgoltam 4-es tűvel a maradék fonalaimból (nagyrészt Catania), a széle szürke gyapjú. Az eredeti terv az volt, hogy a sárga polár anyagot sárga gombokkal erősítem a takaróhoz (praktikus is, szép is...), de a 12 kisebb gombnak és a 4 nagyobb gombnak igencsak van súlya, így leszedtem azokat és a sárga polárt a barátnőm egyszerűen hozzávarrta a horgolt takaróhoz, a sarkokra kisvirágokat horgoltam. Így utólag inkább játszószőnyegnek, piknikező takarónak...mondanám, mint babtakarónak.  Egy blokk meghorgolása kb 40 perc, majdnem 40 óra; összehorgolás 1 csík kb 2 óra ( kb 10 óra), szálak eldolgozása kb 3,5 óra, körbehorgolás közel 5 óra, gombosk felvarrása és leszedése 2 óra, virágok megholrgolása 2 óra, minimum: 62,5 órát dolgoztam vele.

Sapkák:
A kék sapkát Barka Kabala/Öcsi fonalból horgoltam 4-es tűvel, kb 3/4 gombóc fogyott el, a virág közepén a gomb szivecske alakú.

A manósapka zöld-szürke gyapjúkeverék fonalból készült, viszonylag vastag 5,5-es tűvel horgoltam. Még a télen keresett segítséget maga mellé valaki, gyerekfotózáshoz kellett volna sapkákat, kiscipőket horgolni/kötni. Sajnos a "munkaadóval" nem sikerült személyesen találkozni (mindegyik időpontra volt kifogása, csak azt hajtogatta, küldjem el neki postán a mintadarabot, amit készítettem, én viszont ragaszkodtam a személyes találkozáshoz, és nem csak azért, mert mindketten Budapesten lakunk), így egy idő után feladtam a levélben való egyeztetést, a sapkát megtartottam, tudtam jó lesz ajándékba valakinek. Így is lett, ment ez a sapi is a csomagba :-)

A képek kritikán aluliak, ne haragudjatok!  A fotómasinára még gyűjök!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon kedves ajándékok! A manósapik aranyosak!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon vidám színeket használtál és a végeredmény csodálatos lett! Azokkal kis virágokkal meg főleg! Szerintem nagyon fognak örülni neki :o)

    VálaszTörlés
  3. most már értem, miért nem mutattál olyan régen kézimunkát! ez óriási munka volt. aranyosak a sapik is! hogy te milyen türelmes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves és elismerő szavakat! Amikor összeszámoltam mennyi órát böködtem, magam is meglepődtem!

      Törlés
  4. Nahát!!! Zsuzsa! Ez gyönyörű ajándék!!!! Nagyon büszke lehetsz magadra! Szíved minden rezdülése benne van...ez a pozitív energia át fog menni a babára is-ez fantasztikus!

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!