12/22/2014

Zene-süti

Ma este kezdem el a karácsonyi sütiket. Hátha valakinek jól jön még egy-két ötlet. Munka közben ráhangolódásként  zenét hallgatok, mindenfélét, ezt is meghallgatnom jónéhányszor :)


Mézes puszedli Színre-színtől
50 dkg liszt
10 dkg cukor
15 dkg vaj/margarin
1 egész tojás
1 sárgája
2,5 dl olvasztott méz
1 kk. szódabikarbóna
1 kk. mézeskalács fűszerkeverék

A mézet, a cukrot és a vajat/margarint meglangyosítjuk, majd lehúzzuk a tűzről (tényleg csak langyos legyen, mert összeugrik a tojás) hozzáadjuk a tojást és összekeverjük. Egy nagy tálba mérjük a többi hozzávalót, ráöntjük a nedves keverékét és összekeverjük a tésztát.
Kissé ragacsos tésztát kapunk ami a pihentetés alatt (3-4 óra legalább, én egy éjszakát szoktam) szépen összeérik és tiszta kézzel formázható lesz. Sütőpapírral bélelt tepsire egymástól 3-4 cm helyet hagyva 2-3 cm átmérőjű gömböket formázunk. Közepes lángon világosbarnára sütjük, kb. 60 db lesz belőle. Ehhez az adaghoz 2 fehérjéből kell mázat csinálni (sok-sok porcukorral, de sajnos nem mértem le). A kihűlt tésztát beleforgatjuk, rácsra szedjük és száradás után fémdobozban tároljuk.

Lesz még kókuszos keksz, és persze az  elmaradhatatlan bejgli is.  

És ti miket sütöttetek már:

1 megjegyzés:

  1. Jó Neked! Én nem fogok sütni, csak egy félét... beiglit nem is tudok (legalábbis még soha nem próbáltam...)

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!