5/28/2014

Nem költői

Rengeteget küzdök a szakdolgozatommal. Nem részletezném, de a projektjeimmel intenzíven árnyékra vetődök, úgy október óta folyamatosan... Segítő kapcsolatból nem akarok szakdolgozatot írni, mert mellékletként 10 segítőbeszélgetés jegyzőkönyvet kell csatolni. Én már a 4 után is majdnem eret vágtam, minden jegyzőkönyv után el kellett menjek futni, hogy levezessem a feszültségem. Jobban bevonódok a gépeléskor, mint a beszélgetés alatt (ki érti ezt?!, mert én nem!). Február óta minden héten beszélgetek egy fiatalasszonnyal, már szépen alakul a segítő kapcsolatunk, de azt érzem, ha még 6!!! jegyzőkönyvet meg kell írjak, magam is segítő után nézhetek. És ez most nem vicc, bármennyire is annak hangzik. Ami még aggaszt, hogy a projektemhez még semmilyen szakirodalmat nem olvastam el. Egy betűt sem. Cserébe, a segítő kapcsolathoz ennyi könyvem van, amiket már átfutottam, és a nyáron szeretném elolvasni mindet:
Most őszintén, szerintetek normális vagyok?! Olyanból szakdolgozatot írni, amihez se irodalmam, se emberem nincsen?! Jah, a Betesda tavánál a béna 38 teljes évet várt. Mit nekem 38 hét?!* Rejtély vagyok a magam számára is... Helyes megfejtőt keresek :-D

* Kaptam ígéreteket Istentől, hogy nem kell olyan sokáig úgy éreznem, hogy nincs emberem, mint a Betesda tavi betegnek, megerősít (2 kor 12,9) és azt is, hogy élet támad körülöttem (Ézs 35,6). Nehéz hittel ráállni erre az Igékre, de a tapasztalatom az, előbb-utóbb menni fog nekem az is... addig imádkozom, hogy kibírjam ;-)

5 megjegyzés:

  1. emlékszem, amikor a szakdolgozatomat írtam, teljesen elszakadtam a valóságtól, és csak a FELADAT teljesítésére koncentráltam, nem érdekelt semmi, jól "földhöz is ragadtam bele...
    nem értem pontosan miről írsz, de amit mondtál magadról, arról eszembe jutott a "megsebzett gyógyító" az is megérne egy fejezetet


    ja, és világi segítő kapcsolatról kell írnod??vagy lehet a Biblia is "szakirodalom" ?

    VálaszTörlés
  2. bocs, nem akartam belekotyogni butusságokat

    csak most olvastam pont ezt a
    http://korhazlelkesz.hu/doc/SzKatusSzakdolg.pdf

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, ez nagyon jó kis szakdolgozat lehet a címe alapján (sajnos nem tudom megnyitni :-( ), de én pont NEM ebből írom a szakdolgozatom, mert ez az ami megterhel engem. Hogy nálunk egy lelkigondozói (segítő kapcsolat) szakdolgozathoz 10 jegyzőkönyv kivonatot kell leadni. A Bibliából idézhetek, de sajnos nem tudok arról írni, hogyan tudom fésűsen egyesíteni a segítői identitásomat a református (hívő) identitásommal, mert az a szupervízió területe. Na, ez az őrület :-D

      Törlés
  3. Jó munkához idő kell... biztos nagyon jó lesz! Nyugi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szép Igéket kaptam, hiszem, hogy Isten küldött erre a szakra, látom, hogy sokmindenben megáldott, pl a tanáraimról csak szuperlativuszokban tudok beszélni, a konzulensem sajnos nem tanított, de ő is fantasztikus ember, nem mellesleg református lelkész és a pécsi hoszpisz munkatársa, rengeteget tanulok tőlük. Hiszem, hogy a szakdolgozatom is megáldja, de most a sok nehézség miatt nem mindig ez lebeg a szemem előtt :-)

      Törlés

Minden vélemény számít!