1/16/2012

Gyors ebéd

Velence mellett élő barátnőm összeírta azokat a tészta szószokat, amiket ő gyakran készít.  Ma a tonhalas szószt készítettem el, és nagyon-nagyon ízlett :-)


RAGU VENEZIANO
      Olajon megdinsztelünk egy kis fej apróra vágott hagymát és ugyanennyi apróra vágott sárgarépát. Ráteszünk ½ kg darált húst és megsózva, 4-5 szem szegfűszeggel paradicsomszószt öntve rá 1 órán át főzzük.
      Én egyszeri használatra való adagokat a fagyasztóba is el szoktam rakni. Amikor előveszem melegíteni, egy kis vajat szoktam rakni alá. Parmezánnal megszórva eszik.


 TONHALAS TÉSZTA
      1 doboz olajos tonhal olajában üvegesre dinsztelek egy ¼ vörshagymát (ha kevés az olaj teszek egy kis olivaolajat), beleteszem a tonalat és kisse átforgatom a forró olajban. Felkarikázok néhány szem zöld olivabogyót és paradicsomszósszal kissé összeforralom. A halas tésztákra NEM tesznek sajtot.
 kép innen

CARBONARA
      Apróra vágott húsos szalonnát (pancetta, hasaaljaszalonna) teszek fel sülni, amikor már üveges (nem szabad szárazra sütni) beleteszek egy kis főzőtejszint és borssal (én borsikafűvel) felforralom. Amikor kihűlt belekeverek személyenként 1½ tojássárgáját. Ezt a masszát teszem a tésztára, parmezannal meghintve.

ZÖLDSÉG RAGU
      Megmaradt cukkinit és paprikát apróra vágok, apróra vágott húsos szalonna (pancetta, hasaaljaszalonna) zsírját kisütöm és ebben dinsztelem meg a zöldséget. Lehet egy kis hagymát is tenni alá. Amikor félig puha, ráöntök paradicsomszószt és azzal forralom készre.

4 megjegyzés:

  1. mmmmm...nyámi!!! Jajj de finomak lehetnek! Kisfiam nyúz a spagettivel...hát a héten biztosan csinálok neki tonhalast, mert azt is nagyon szereti! Köszi Zsuzsa!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nagyon finom, tutira ízlik majd a kisfiadnak is! Már megvettem a hozzávalókat, valamelyik nap spenótos tésztát készítek. Majd annak is hozom a receptjét :-)

      Törlés
  2. Spenótos tészta??? Jól hallottam? :o) Várom a recepetet!!!!!
    Ezek is nagyon finomnak tűnek!!!

    VálaszTörlés
  3. Zsuzsa! Nagyon örülök a tésztaszószoknak. A gyerekek szinte álladóan tésztát ennének. Szoktam is mondani nekik, hogy olasznak kellett volna születniük. Most ki fogjuk ezeket is próbálni.

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!