Az
Euronics-ben vettem egy okos telefont májusban, már 3x volt szervizben,
pénteken hoztam el, de vihetném vissza, mert a kamerája még mindig nem
jó. Az üzletben flegmák, nem segítőkészek, passzolgatják az ügyet. Kártyafüggetlen
telefont akartam, ezért vettem az Euronics-ben készüléket. Az eladás
után a bolt semmilyen!!!! felelősséget nem vállal; a szerviz, ahol csiga
lassúsággal javítják (1 alkalom átlagosan kb 5 hét, na már 3x volt
szervizben a készülék, most
megy 4x, és májusban vettem) pedig mutogat a gyárra. Az üzlet addig nem
tud pénzt visszaadni, amíg a szerviz nem igazolja, h a készülék hibás
(bár ha 3x bevették javítani, szerintem ezzel elismerték, hogy a
készülék javításra szorul), a szerviz viszont a gyártól vár ehhez
valamilyen papírt. Felelős nincs, mindenki kedvesen mosolyog én
vicsorgok. Azt hiszem, ha a szolgáltatótól vettem volna telefont, akkor
egy lécső kimarad, illetve a szolgáltatónak nagyobb a
kapcsolatrendszere (nyomása) a telefongyárra, mint egy üzletnek (hiszem
én naivan). Szóval cipőt a cipőboltból, műszaki készüléket a
márkaboltból, telefont a szolgáltatótól.... és az Euronics-et meg
messzire elkerülni!
UPDATE:
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ezt válaszolta:
"Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletének 12. pontja alapján a mobiltelefon tekintetében (amennyiben annak vételára meghaladja a bruttó tízezer forintot) a kötelező jótállás időtartama egy év, amelyet a vásárlás napjától, illetve az üzembe helyezéstől – amennyiben azt a kereskedő, vagy képviselője végezte el – kell számítani. A jótállási kötelezettség biztosítása tekintetében a kereskedő a felelős. A jogszabály így szól: "A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállás ideje idő alatt a kereskedő a termék valamennyi hibája miatt helytállni tartozik. Mentesül azonban a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. Nem nekünk kell tehát bizonyítanunk a hibás teljesítést, a jótállás alapján ugyanis az eladót terheli – amennyiben vitatja a fogyasztói kifogást – a bizonyítási kötelezettség. A kereskedőnek kell azt bizonyítania, hogy a hiba oka már a termék átadását követően lépett fel. A bírósági gyakorlat szerint továbbá, amennyiben a javítások több ízben eredménytelenül végződnek, a fogyasztó jogszerűen érvényesítheti egyéb, hibás teljesítésen alapuló igényeit, így kérheti a termék kicserélését, a vételár utólagos csökkentését, illetve a vételár teljes egészének visszafizetését. Azt, hogy pontosan hányadik sikertelen javítási kísérlet alapozza meg a fogyasztó másik igény áttérésére való jogát, jogszabály azonban nem határozza meg, az mindig csak az adott ügy valamennyi körülményének – így például a sikertelen javítások száma, a fogyasztónak okozott kényelmetlenség, a fogyasztó által fizetett ellenérték mértéke, stb. – ismeretében dönthető el. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a kereskedőnek az Ön által jelzett kifogásról a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet szerinti jegyzőkönyvet kell felvennie. A rendelet szerint, ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót. A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni. A GKM rendelet alapján a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Amennyiben a vállalkozás nem a GKM rendelet rendelkezéseinek megfelelően járt el, lehetősége van a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez (http://www.nfh.hu/magyar/ informaciok/elerheto/teruleti)
fordulni.
Szükséges még felhívni a figyelmét arra, hogy a szavatossági igények
teljesítésével járó költségek - így különösen az anyag-, munka-,
továbbítási kiadások - az eladót terhelik. Emellett továbbá jogosult
kártérítést is érvényesíteni az eladóval szemben.
Amennyiben azonban a csere/elállás tekintetében nem sikerül megegyezésre
jutniuk, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, vagy békéltető
testülethez (www.bekeltetes.hu)
kell fordulnia. A fogyasztóvédelmi hatóság ugyanis nem jogosult arra,
hogy a felek között fennálló jogvitát érdemben eldöntse. A békéltető
testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint
költségkímélő jellege indokolhatja."
UPDATE:
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ezt válaszolta:
"Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletének 12. pontja alapján a mobiltelefon tekintetében (amennyiben annak vételára meghaladja a bruttó tízezer forintot) a kötelező jótállás időtartama egy év, amelyet a vásárlás napjától, illetve az üzembe helyezéstől – amennyiben azt a kereskedő, vagy képviselője végezte el – kell számítani. A jótállási kötelezettség biztosítása tekintetében a kereskedő a felelős. A jogszabály így szól: "A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállás ideje idő alatt a kereskedő a termék valamennyi hibája miatt helytállni tartozik. Mentesül azonban a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. Nem nekünk kell tehát bizonyítanunk a hibás teljesítést, a jótállás alapján ugyanis az eladót terheli – amennyiben vitatja a fogyasztói kifogást – a bizonyítási kötelezettség. A kereskedőnek kell azt bizonyítania, hogy a hiba oka már a termék átadását követően lépett fel. A bírósági gyakorlat szerint továbbá, amennyiben a javítások több ízben eredménytelenül végződnek, a fogyasztó jogszerűen érvényesítheti egyéb, hibás teljesítésen alapuló igényeit, így kérheti a termék kicserélését, a vételár utólagos csökkentését, illetve a vételár teljes egészének visszafizetését. Azt, hogy pontosan hányadik sikertelen javítási kísérlet alapozza meg a fogyasztó másik igény áttérésére való jogát, jogszabály azonban nem határozza meg, az mindig csak az adott ügy valamennyi körülményének – így például a sikertelen javítások száma, a fogyasztónak okozott kényelmetlenség, a fogyasztó által fizetett ellenérték mértéke, stb. – ismeretében dönthető el. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a kereskedőnek az Ön által jelzett kifogásról a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet szerinti jegyzőkönyvet kell felvennie. A rendelet szerint, ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót. A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni. A GKM rendelet alapján a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Amennyiben a vállalkozás nem a GKM rendelet rendelkezéseinek megfelelően járt el, lehetősége van a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez (http://www.nfh.hu/magyar/
Ó.:(Én egy túl egyszerű telefonra cseréltem ki pár éve a tönkrementet,de az okostelefon kezelését nincsen idegzetem megtanulni,ez meg szinte semmit nem tud,de telefonálni lehet vele.:)
VálaszTörlésHáát, ez nagyon bosszantó lehet neked!
mi használtan veszünk régi modelleket. garanciát úgysem lehet érvényesíteni, és így, hogy rendszerint elhagyom is jók 1-3 évig.
VálaszTörlésmivel garancia elvben sincs rá, lehet függetleníteni is.
mondjuk én sosem tudnék 10 e forintnál többet kiadni egy ilyen kell, de minek tárgyra.
Akinek fontos, az viszont tényleg a cipőboltban vegye. :) Bár, hogy a szolgáltató-e a cipőbolt, az jó kérdés.
Én rendes helyről vettem teleobjektívet novemberben, már a javítóban van, tegnap jött egy sms, hogy nem találtak benne hibát, csak akkor nem értem, miért blokkolja le a gépet... Félek, hogy már a márkás is gagyi lett...
VálaszTörlésMi ugyanígy, vagy hasonlóan jártunk. Férj tavaly vett egy okostelefont,és már többször volt szerelőnél, mint nála.
VálaszTörlésMár én mentem be reklamálni, mert én ilyen helyzetekben amolyan beszólogatós vagyok :), egyébként nem.
Egyébként tőlem is távol áll ez a fajta okostelefon, de előbb-utóbb le kell cserélni a százéves telefonomat. De ha rajtam múlik, inkább utóbb :)
A Euronics valóban ki van húzva, ha műszaki cikk vásárlásáról van szó... mi anno magnót vettünk ott és nem működött...azóta messziről elkerüljük :o)
VálaszTörlésTelefont valóban a szolgáltatótól érdemes venni...
Ki kell ábrándítsalak... apu az egyik nagy szolgáltatótól vette a telefont, és ugyanezt a kálváriát járta... a végén ő adta fel, és lecserélte az okostelefont egy kevésbé okosra... az működik :) - egyébként érdekes, de neki is a kamera nem működött! Lehet, hogy van egy sorozat gyárihibás belőle... :(
VálaszTörlésjogilag azzal léptél szerződéses jogviszonyba, akinek fizettél, illetve akitől a terméket átvetted. Vagyis tán az üzlettől, ha meghibásodott: az üzlet, vagy a gyártó vállalt garanciát? és az üzlet közvetített? a csudába nem lehet ezt az Üzletnek megtanítani, és úgy viselkednie, hogy egyértelmű legyen,megzavarják a vevőket...a hibás teljesítéskor viszont - ezt taxatíve leírja a jogszabály - először javítani kell, és ha ez nem lehetséges, vagy ésszerűtlen a terméket ki kell cserélni egy jóra. HA ERRE NINCS LEHETŐSÉG, mert sorozathiba, akkor el kell állni a szerződéstől, tehát a pénz vissza...de ez jogi úton rendezhető, ha gebasz van
VálaszTörlésSajnos ez a fogyasztóvédelem itthon....én nem tudom hogy és mikor jutottunk idáig, hogy a multik ennyire kihasználnak bennünket, miközben ugyanezek az üzletek, bankok....Mo-tól nyugatra ennek a felét sem merik megtenni a vásárlókkal, pedig ott pl a műszaki cikkek jóval olcsóbbak, mint nálunk...
VálaszTörlésbocsi ez nem fogyasztóvédelem, ez szerződéses jogvita
VálaszTörléssosem volt állami szerv felhatalmazva, hogy ilyen polgári jogvitákban hatásköre lehetne
Ma 4x adtam le a májusban vásárolt készüléket, mert javításra szorul. A MOSTANI SZERVÍZLAPRA ráírták, hogy a probléma VALÓS. Majd kifejtett nekem P. Péter üvh, hogy a legtöbb javítás azért van, mert a T. Vásárlónak az a hobbija, hogy őket zaklassa. Wtf??? Minden váráló potenciális hazug, hobbi panasz-vásárló??? Azt hiszem, mire egy polgári peres eljárás lezajlik, addig megunom az életem. Azon gondolkodom, hogy a sztorit érdemes lenne eladni a médiának, akik keresnek 1-2 hasonlóan tehetetlen, ám megkárosított vásárlót, és akkor talán visszakapnám a pénzem. A fogyasztóvédelmi hivatalnak, szerintem kötelessége a vásárlókat megvédeni, ha máshogy nem, hát jogszabályi háttérrel....
VálaszTörlésnagyon szépen kérlek, ne beszélj félre,
VálaszTörléslehet, hogy azt gondolod a szerződéses jogvitákat ingyen intéznie kellene egy állami hivatalnak, de ki kell ábrándítsalak :
lassan mondom - mégegyszer- hogy jobban megértsd -, egyetlen jogállamban sem teheti meg egyetlen szerv sem, hogy beavatkozzon harmadik félként két szerződött fél jogvitájába. ...azt tudod tenni, hogy az első javításkor cserekészüléket kérsz, és ha a második javításra nincs bizalmat, akitől vetted, azzal szemben teszel lépéseket. elállsz a vásárlástól...
Nem bonyolult, de ezt az óvodába megteszi helyetted a óvónéni, felnőttek helyett nem teszi meg sem a rendőrség, sem a fogyasztóvédelmi hatóság, sem a Gazdasági Versenyhivatal sem, akkor sem, ha te úgy gondolod, neked így lenne kényelmesebb
Attól, hogy ezt nem ismered, nem kell felháborodottan kiabálnod
szerencsétlen hivatal szerencsétlen elnevezését kell magyaráznom, azoknak, akik fonetikusan lefordítják: a fogyasztóvédők védjék a fogyasztókat, a szülész szülje az észt, a pedikűrös kűrje a pedit
VálaszTörlésgondolkozz:
VálaszTörlésa bibliában találsz olyat, hogy ha sérelem érte a vásárlás közben a polgárt, az a piac vezetőjéhez futott? nem, megpróbálta rendezni az adott kereskedővel a dolgát,
ha nem tudtak megegyezni Mózeshez szaladtak, vagy valamelyik - JOGOKAT ismerő és vezénylő - főnökhöz
Az a baj, hogy csípőből hülyének néznek, meg leráznak, nem jutok el az üzletvezetőig sem. Az első alkalommal kértem, hogy adják vissza a pénzt, rögzítve van, nyilván figyelembe sem vették. Szóval teljesen értem, amit mondasz, és igazat is adok...de tehetetlen vagyok, pénzt nem adnak vissza. Most minden hivatalos fórumot megkeresek, mert jogi útra nem érdemes terelni az ügyet (több év a polgári peres eljárás) a pénzem akkor sem hiszem, hogy visszakapom. Tehetetlennek érzem magam. Fogalmam sincs mit kellene tennem. Egyszerűen minden szabályt áthágnak, az EU jogszabály szerint minden terméket -kivéve az élelmiszert-7 napig blokkal, csomagolással indok nélkül kötelesek visszavenni és visszaadni az árát. Az Euronicsban ez 3!!!! nap, és pénz nem adnak vissza, csak vásárolhatod! Mit tud tenni a vásárló???? Mit tehetek én? Mutogatnak a szervízre...ha eladnál a Fókusznak a sztorit, lehet, h keresnének más károsultakat, a nyilvánosság miatt nem szivatnának...de kérdés szabad-e így eljárni egy kereszténynek. Mert amit csinálnak az vérlázító... Összegezve, nem tudom mit kellene tenni, hogy érvényesítsem a jogaimat.
VálaszTörléslátom a fészbukon is megy az észosztás, ott kértél jogszabályt, - csak nem tudok ott válaszolni, mert nem vagyunk ismerősök, szóval tessék a jogszabály, és néhány felvilágosító cikk:
VálaszTörlésezt először:
http://www.origo.hu/techbazis/20071213-garancia-jotallas-szavatossag-muszaki-termekeknel.html
aztán a Btk szavatosságról, jótállásról szóló fejezete, (valahol a 360 paragrafuskörül
és néhány oldal, hol találsz jogszabályt is:
http://www.euvonal.hu/index.php?op=mindennapok_fogyasztovedelem&id=5
továbbá a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján külön fejezet a szavatossági jogoknak, ha gondolod, és pesti vagy a Budapest Főváros Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Hivatala is elmondja, amit én
NINCS OLYAN JOGSZABÁLY, hogy 7 napon belül, vagy mit írsz, ez a távollevők között kötött szerződésre (termékbemutató) vonatkozik a boltban vett termékre a Btrk azt írja, köteles kijavítani, ha ez nem lehetséges árleszállítás, és ha már minden kötél szakad, lehet elállni
VálaszTörléshttp://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/gyik/szavatos.html
megkerestem neked a Polgári tövénykönyv vonatkozó fejezeteit
VálaszTörléshttp://www.fogyasztok.hu/cikk/20090227/492003._vii._30._gkm_rendelet_a_fogyasztoi_szerzodes_kereteben_ervenyesitett_szavatossagi_es_jotallasi_igenyek_intezeserol
Köszi a linket! Finnországban, Svédországban, Olaszországban tuti van ilyen, azt hittem nálunk is. Pl vettem a Calzedona-ban harisnyát, kilyukadt (betettem a mosógépbe,a kasmír megadta magát), azt mondta a nő, ha meglenne a blokk, simán kicserélné. Azt hiszem a H&M-ben is van ilyen. Naivan azt hittem ez általános...majd utánajárok, mert iszonyatosan dühös vagyok. Köszönöm!
VálaszTörlésne legyél dühös, nem éri meg, de vallási nézeteidtől függetlenül jogod van a jogban mgeadott lehetőségeidhez,
VálaszTörlésezt okvetlen olvasd el http://gamepod.hu/tema/re_mit_csinalhatok_a_telefonommal/hsz_51-100.html
a 71. hozzászólást!!!!!!!!
ezt a 71. hsz-t beírtam a fb üzenetedbe, de az egyebekben keresd, mert nem tudom máshova
VálaszTörlés